رفتن به بالا
  • یکشنبه - 16 مرداد 1401 - 16:18
  • کد خبر : ۱۲۳۰۶
  • چاپ خبر : «نسل عاشورایی» نسل جدید را با نوحه‌های سنتی آشنا می‌کند

«نسل عاشورایی» نسل جدید را با نوحه‌های سنتی آشنا می‌کند

نماهنگ «نسل عاشورایی» که به مناسبت دهه اول ماه محرم پخش می شود ارتباط نسل جوان و عزاداری سنتی را برقرار می‌کند. نماهنگ ۱۰ قسمتی «نسل عاشورایی» به تهیه‌کنندگی سجاد شیرافکن و کارگردانی رضا کشاورز به مناسبت محرم تهیه و تولید شده است. امین صافی زاده مدیر تولیدات مرکز ماوای سازمان هنری رسانه ای اوج درباره اهداف تولید این ویژه […]

نماهنگ «نسل عاشورایی» که به مناسبت دهه اول ماه محرم پخش می شود ارتباط نسل جوان و عزاداری سنتی را برقرار می‌کند.

نماهنگ ۱۰ قسمتی «نسل عاشورایی» به تهیه‌کنندگی سجاد شیرافکن و کارگردانی رضا کشاورز به مناسبت محرم تهیه و تولید شده است.

امین صافی زاده مدیر تولیدات مرکز ماوای سازمان هنری رسانه ای اوج درباره اهداف تولید این ویژه برنامه عنوان کرد:‎ نماهنگ «نسل عاشورایی» در جهت نشان دادن زیبایی های معنوی خاص و ارتباط نسل دهه هشتاد و دهه نود با عزاداری سنتی و نوحه‌های قدیمی تولید شده است.

او درباره حال و هوای این نماهنگ که مخاطب کودک و نوجوان هم دارد، گفت: این مجموعه نماهنگ از روز اول محرم  ۱۴۰۱ به مدت ۱۰ روز از شبکه پویا و نهال سیما جمهوری اسلامی ایران پخش می شود.

به گفته وی، این مجموعه شامل ۱۰ قسمت است که در هر قسمت به یکی از شخصیت های واقعه عاشورا پرداخته و شعری درباره او خوانده می شود، همچنین در آن تصاویر هیات های مختلف را می بینیم.

این مدیر فرهنگی افزود: از اشعاری که سروده شده الهام گرفتیم تا دهه نودی ها و هشتادی را فرابخوانیم و تلفیقی از سنت و موسیقی را به او ارایه کنیم.‎

صافی زاده تصریح کرد: یک ماه  گذشته با سجاد شیرافکن تهیه کننده «نسل عاشورایی» طرح موضوع کردم و سپس وارد تولید شده و این مجموعه را به انجام رساندیم. اکت ها، نماهای باز و بسته، پلان های احساسی و تصویری از کتیبه آخر کار همه دست در دست هم دادند تا اثری مناسب خلق شود.‎

مدیر تولیدات مرکز ماوای سازمان هنری رسانه ای اوج به نکات بارز این نماهنگ اشاره و بیان کرد: از مهمترین نکات این مجموعه اشعاری است که انتخاب می شوند، چراکه باید متناسب با ذائقه کودکان باشد و البته بتوانیم طبق هدفی که داریم، فضایی سنتی هم ایجاد کنیم.

صافی زاده درباره ‎اشعاری که در این نماهنگ می شنویم عنوان کرد: گروهی از کودکان و نوجوانان با اشعار سید جواد پرئی شاعری خوش ذوق و سینه سوخته امام حسین(ع) و تنظیم امیرسهیل سرافرازی که با گروه های سرود زندگی کرده است و با فضای محرم آشناست، سرود می خوانند.

او درباره ویژگی های این اثر تصریح کرد: ‎حال و هوای نوستالژی با نوحه قدیمی که امروزی شده است، به کودک عرضه می شود و با همان نوحه های مرسوم قدیم نیز که در کنار مادر و پدرش شنیده است، انس بیشتری می گیرد. هدف ما نیز همین بوده است که انس و الفت بیشتری بین نسل جوان و عزاداری ایجاد کنیم.‎

امین صافی زاده در پایان اظهار کرد: نام امام حسین (ع) که می آید هر کسی با هر ذهنیت و عقیده ای در بیرق او قرار می گیرد و کارش به جلو می رود، این مجموعه برای پخش در دهه اول تدارک دیده شده و به دفعات در طول روز از شبکه پویا و نهال پخش می شود.

علی رنجبر مدیریت فیلمبرداری، پیام حسین سوری طراحی صحنه، ابوالفضل کوچکیان مدیریت تولید و امید میرزایی تدوین این اثر را برعهده خواهند داشت. شاعر این قطعات سیدجواد پرئی و تنظیم برعهده امیرسهیل سرافرازی است.

منبع: صبا

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه