رفتن به بالا
  • دوشنبه - 20 تیر 1401 - 12:55
  • کد خبر : ۱۲۰۷۲
  • چاپ خبر : حضور علی رهبری در یکی از معروف‌ترین سالن‌های کنسرت جهان

حضور علی رهبری در یکی از معروف‌ترین سالن‌های کنسرت جهان

به نقل از مشاور رسانه‌ای، علی رهبری در سالن مارینسکی سن پترزبورگ روسیه که در آن موسیقیدانانی مانند کورساکف، چایکفسکی، موسورسکی، راخمانینوف و شوستاکوویچ اجرا داشته‌اند، چوب رهبری را در دست گرفت. در این کنسرت که آثاری از کورساکف و شوستاکوویچ اجرا شد. برگزاری این کنسرت در شرایطی بود که والری گرگیف از سرشناس‌ترین رهبران […]

به نقل از مشاور رسانه‌ای، علی رهبری در سالن مارینسکی سن پترزبورگ روسیه که در آن موسیقیدانانی مانند کورساکف، چایکفسکی، موسورسکی، راخمانینوف و شوستاکوویچ اجرا داشته‌اند، چوب رهبری را در دست گرفت. در این کنسرت که آثاری از کورساکف و شوستاکوویچ اجرا شد.

برگزاری این کنسرت در شرایطی بود که والری گرگیف از سرشناس‌ترین رهبران ارکستر دنیا که از علی رهبری برای این اجرا دعوت کرده نیز در مورد این کنسرت و همکاری‌های آینده سخن گفت.

علی رهبری طی دهه‌های گذشته با پیروزی در مسابقات جهانی رهبری ارکستر در فرانسه با کسب مدال طلا و سپس مدال نقره در سوییس برای ایران، توجه محافل هنری جهانی را به خود جلب کرد و بلافاصله توسط مایسترو هربرت فون کارایان رهبر ارکستر آلمانی به برلین دعوت و سپس به عنوان دستیار در ارکستر فیلارمونیک برلین انتخاب شد.

علی رهبری سپس به عنوان مدیر هنری و رهبر مهمان ارکسترهای سمفونیک شهرهای بروکسل، زاگرب، پراگ، مالاگا و بلگراد به فعالیت پرداخت. این هنرمند تا کنون بیش ۱۲۰ ارکستر را در جهان رهبری کرده و ۲۵۰ آلبوم در مارکت جهانی عرضه کرده که ۵ آلبوم از آن در حوزه موسیقی ایرانی است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط:

دعوت رهبر ارکستر سرشناس جهان از علی رهبری

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه