رفتن به بالا
  • شنبه - 18 تیر 1401 - 14:19
  • کد خبر : ۱۲۰۱۸
  • چاپ خبر : «سایه» در بیمارستان بستری شد

«سایه» در بیمارستان بستری شد

هوشنگ ابتهاج متخلص سایه چند روزی است به دلیل کسالت جسمانی در بیمارستانی، در شهر کلن آلمان بستری است. یلدا ابتهاج از جزییات حال او خبر داده است. حال جسمی هوشنگ ابتهاج غزل سرای معاصر ملقب به «سایه» که چندی قبل به بیمارستان منتقل شده بود، خوب است. یلدا ابتهاج (فرزند سایه) در اینباره نوشته […]

هوشنگ ابتهاج متخلص سایه چند روزی است به دلیل کسالت جسمانی در بیمارستانی، در شهر کلن آلمان بستری است. یلدا ابتهاج از جزییات حال او خبر داده است.

حال جسمی هوشنگ ابتهاج غزل سرای معاصر ملقب به «سایه» که چندی قبل به بیمارستان منتقل شده بود، خوب است.

یلدا ابتهاج (فرزند سایه) در اینباره نوشته است:

به دنبال با خبر شدن دوستان و دوستداران سایه از بستری شدن ایشان و پرسش‌های مکرر دوستان بر آن شدم تا توضیحاتی برای رفع هرگونه نگرانی به اطلاع همگان برسانم.

پدرم روز سه شنبه به علت نارسایی کلیه به بیمارستانی در شهر کلن منتقل کردیم که با هماهنگی پزشکان آلمانی و ایرنی تحت درمان قرار دارند. جای هیچگونه نگرانی نیست و امیدوارم به زودی با بهبودی حالشان به خانه بازگردند.»

امیر هوشنگ ابتهاج، متخلص به «سایه» متولد ۶ اسفند ۱۳۰۶ در رشت است. این شاعر نخستین اثرش به نام «نخستین نغمه‌ها» را در سال ۱۳۲۵ منتشر کرد. از دیگر آثار او می‌توان به «ارغوان»، «سراب»، «سیاه مشق»، «شبگیر»، «زمین»، «چند برگ از یلدا»، «تا صبح شب یلدا»، «یادگار خون سرو» و اشاره کرد. وی از سال ۱۳۵۰ تا ۱۳۵۶ سرپرست برنامه گل‌ها در رادیوی ایران بود. او که یکی از اعضای اصلی گروه «چاوش» بود و خوانندگان و آوازخوانان تعدادی از غزلهای او را خوانده‌اند.

 

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه