رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 15 تیر 1401 - 11:54
  • کد خبر : ۱۱۹۷۶
  • چاپ خبر : ورود دادستانی به ماجرای توهین گرشا رضایی

ورود دادستانی به ماجرای توهین گرشا رضایی

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان وبلوچستان گفت: تمامی خوانندگان و موسساتی که در این استان قصد اجرای برنامه دارند ملزم به رعایت حقوق شهروندی هستند و در صورت تخطی مورد پیگرد قضایی قرار می‌گیرند. ابوالفضل احمدزاده در زاهدان اظهار داشت: متاسفانه طی روزهای گذشته یک خواننده گمنام در شهرستان زاهدان حضور یافته و […]

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان وبلوچستان گفت: تمامی خوانندگان و موسساتی که در این استان قصد اجرای برنامه دارند ملزم به رعایت حقوق شهروندی هستند و در صورت تخطی مورد پیگرد قضایی قرار می‌گیرند.

ابوالفضل احمدزاده در زاهدان اظهار داشت: متاسفانه طی روزهای گذشته یک خواننده گمنام در شهرستان زاهدان حضور یافته و در خلال اجرای کنسرت خود اهانتی به زبان، لهجه و گویش غنی مردم استان سیستان وبلوچستان می کند که به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

وی افزود: نهادهای نظارتی و شورای رسیدگی و نظارت بر اجرای صحنه ای موسیقی در استان که متولی آن فرهنگ و ارشاد اسلامی است باید به صورت جدی و از همان ابتدای امر این موارد را متذکر شود و نباید به گونه ای پیش بروند که یک نفر از خارج استان بیاید، اهانت کرده و پس از کسب درآمدهای آن چنانی از مردم به آنها توهین کرده و برود.

وی تاکید کرد: تاسف میخورم از اینکه این خواننده که اسم و رسمی خاصی هم در بین هنرمندان پاپ کشور ندارد این گونه باعث جریحه دار شدن احساسات عمومی مردم نجیب و فهیم سیستان وبلوچستان شده که این امر به شدت هم محکوم می باشد و پرونده ای در خصوص اهانت خواننده پاپ مدنظر در دستگاه قضا مفتوح خواهد شد و به تمامی موسسات این چنینی تذکر داده و اتمام حجت می شود تا در اجرای برنامه تمامی مراتب و قوانین را رعایت کنند.

به گفته احمدزاده؛ تمامی نظارت ها بر کنسرت و سایر برنامه های فرهنگی باید نظام مند بوده و مدعوین از لحاظ فضای فرهنگی، دینی و مردمی توجیه شوند و عموماً کسانی که با فرهنگ غنی مردم سیستان وبلوچستان آشنایی ندارند حق حضور و اجرای برنامه در استان را ندارند که اگر مشابه این اتفاقات تکرار شود، هم خواننده و هم موسسه مجری مورد تعقیب و پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: حفظ شئونات اسلامی و عفت کلامی و گویش صحیح ومحترمانه بر تمام خوانندگان ضروری است و نباید متانت مردم شریف و عزیز و بسیار میهمان نواز این استان خدشه دار شود و چنانچه چنین صحنه هایی به منصه ظهور برسد قطعاً وفوری آن کنسرت تعطیل خواهد شد و سابقه موسسات مذکور در اعطای مجوزات ملاک عمل خواهد بود.

معاون هنری وسینمایی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز گفت: با توجه به استفاده گرشا رضایی خواننده پاپ کشور از الفاظ ناشایست، توهین آمیز و رکیک در زاهدان، موسسه کنسرت گذار، جهت ابلاغ تخلفات وبررسی موضوع و برخورد با متخلفین أعم از خواننده ومؤسسه ، فراخوانده شد.

عبدالسلام بلوچ زاده افزود: به یقین مردم عزیز استان بدانند، با هرگونه تخلفی توسط برگزارکننده وخواننده و عوامل ذینفع، برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت.

وی ادامه داد: قبلا جلسات توجیهی باحضور مسؤولان برای موسسات برگزار و تذکرات شفاهی وکتبی به آنها داده شده، لذا موسسات مذکور باید اقدامات و تمهیدات لازم در اجراها را به عمل آورده وهیچ گونه توجیهی در این خصوص پذیرفته نخواهد شد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه