رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 8 تیر 1401 - 14:32
  • کد خبر : ۱۱۹۱۳
  • چاپ خبر : انتشار قطعه «سردشت» به مناسبت سالروز بمباران شیمیایی سردشت

انتشار قطعه «سردشت» به مناسبت سالروز بمباران شیمیایی سردشت

قطعه موسیقی «سردشت» به مناسبت سالروز واقعه تلخ بمباران شیمیایی سردشت و گرامیداشت یاد شهدای این حادثه منتشر شد. به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، قطعه موسیقی سردشت به آهنگسازی ارشاد رازانی با شعر و دکلمه علی داودی و خوانندگی سروش بخشش توسط مرکز موسیقی حوزه هنری تولید و منتشر شده است. مهدیا علیزاده نوازندگی ساز دیوان این قطعه موسیقی را برعهده […]

قطعه موسیقی «سردشت» به مناسبت سالروز واقعه تلخ بمباران شیمیایی سردشت و گرامیداشت یاد شهدای این حادثه منتشر شد.

به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، قطعه موسیقی سردشت به آهنگسازی ارشاد رازانی با شعر و دکلمه علی داودی و خوانندگی سروش بخشش توسط مرکز موسیقی حوزه هنری تولید و منتشر شده است.

مهدیا علیزاده نوازندگی ساز دیوان این قطعه موسیقی را برعهده داشته است.

چهار نقطه پرازدحام شهر مرزی سردشت، در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشور عراق، هفتم تیرماه سال ۱۳۶۶ از سوی نیروی هوایی رژیم بعث عراق با هفت بمب خردل مورد اصابت قرار گرفت؛ ۲ بمب در بازار شهر، ۲ بمب در منطقه مسکونی و سه بمب دیگر نیز در باغ‌های مجاور شهر فرود آمد.

از شهر ۱۲ هزار نفری سردشت، ۱۱۹ نفر از ساکنان غیرنظامی در دم به شهادت رسیدند و بیش از هشت هزار نفر هم دچار عوارض شیمیایی شدند. شهری مظلوم که به عنوان نخستین شهر دنیا مورد حمله شیمیایی بعد از جنگ جهانی اول و تصویب کنوانسیون‌ منع سلاح‌های شیمیایی لقب گرفت و به دلیل این جنایت دشمن، این روز به عنوان «روز مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی» نامگذاری شد.

می توانید این قطعه را از اینجا بشنوید:

منبع: ایرنا

 

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه