رفتن به بالا
  • دوشنبه - 6 تیر 1401 - 14:22
  • کد خبر : ۱۱۸۸۱
  • چاپ خبر : انتشار نماهنگ «دیار» با یاد سیدخداوردی

انتشار نماهنگ «دیار» با یاد سیدخداوردی

نماهنگ «دیار» (بر اساس مقام بابا سرهنگی) به یاد استاد خداوردی با نوازندگی تنبور فرنود الهامی، و دکلمه افسانه بایگان در دسترس مخاطبان قرار گرفت. نویسنده متن اثر محمد ابراهیمیان است و پوریا شاه‌ابراهیمی کارگردانی آن را به عهده داشته است. استاد خداوردی از استادان سازگر قرن یازده و دوازده خورشیدی است که می‌توان او […]

نماهنگ «دیار» (بر اساس مقام بابا سرهنگی) به یاد استاد خداوردی با نوازندگی تنبور فرنود الهامی، و دکلمه افسانه بایگان در دسترس مخاطبان قرار گرفت. نویسنده متن اثر محمد ابراهیمیان است و پوریا شاه‌ابراهیمی کارگردانی آن را به عهده داشته است.

استاد خداوردی از استادان سازگر قرن یازده و دوازده خورشیدی است که می‌توان او را قدیمی‌ترین سازنده تنبور به‌شمار آورد که اثرهای فراوان، تاریخی، ارزشمند و ماندگاری از ایشان برجای مانده و موجود است.
از نمونه اثرهای این سازنده ساز تنبور، می‌توان به نخستين نمونه تنبور پاشنه‌ای یا گَلویی، تنبور دوطرفه (ابداعی) و سازهای کاسه‌ای که قالبی خود ویژه دارند، اشاره کرد.
تنبور دوطرفه از ابداع‌های استاد خداوردی سال ۱۳۹۴ از سوی استاد سید سعید ذوالنوری، بازسازی شده و به نام «تنبور دوطرفه استاد خداوردی» بازشناسی شده و نشان ملی گرفته است.

از دیگرعوامل نماهنگ «دیار» می‌توان علیرضا عنایتی (صدابردار)، مصباح قمصری (پالایش صدا و میکس و مستر)، فردین رضایی (عکاس پوستر)، محمد کاظمی (طراح پوستر)، پوریا شاه‌ابراهیمی (تصویر و تدوین) اشاره کرد.

می توانید این نماهنگ را از اینجا مشاهده نمایید:

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه