رفتن به بالا
  • یکشنبه - 22 خرداد 1401 - 11:20
  • کد خبر : ۱۱۶۹۶
  • چاپ خبر : جایگاه ویژه کنسرت شجریان به دانشجویان اهدا شد

جایگاه ویژه کنسرت شجریان به دانشجویان اهدا شد

همایون شجریان خواننده موسیقی ایرانی با اعلام برگزاری تازه‌ترین کنسرت خود طی روزهای یکم، دوم، سوم، پنجم و ششم تیرماه از اختصاص جایگاهی ویژه برای دانشجویان با ارائه کارت دانشجویی خبر داد. وی در تازه‌ترین متنی که در صفحه شخصی خود منتشر کرده، نوشته است: «به اطلاع دوستداران عزیز می‌رساند، یکم، دوم، سوم، پنجم و […]

همایون شجریان خواننده موسیقی ایرانی با اعلام برگزاری تازه‌ترین کنسرت خود طی روزهای یکم، دوم، سوم، پنجم و ششم تیرماه از اختصاص جایگاهی ویژه برای دانشجویان با ارائه کارت دانشجویی خبر داد.

وی در تازه‌ترین متنی که در صفحه شخصی خود منتشر کرده، نوشته است: «به اطلاع دوستداران عزیز می‌رساند، یکم، دوم، سوم، پنجم و ششم تیرماه همراه با ارکستر سیاوش به رهبری آرش گوران در سالن همایش‌های کشور (وزارت کشور) در خدمت شما بزرگواران هستیم. حسب وعده برای امکان حضور بیشتر شما علاقه مندان، کمیته بهای بلیت برای هر جایگاه در نظر گرفته شده است. همچنین جایگاه VIP جهت اهدا به دانشجویان محترم اختصاص داده شده است. عزیزان می‌توانند در صورت تمایل شماره دانشجویی خود را از ساعت ۱۷ روز یکشنبه ۲۲ خرداد لغایت ۱۷ چهارشنبه ۲۵ خرداد به شماره ۲۰۰۰۹۰۹۰ ارسال نمایند. چنانچه درخواست‌های رسیده بیش از گنجایش مذکور باشد. انتخاب به قید قرعه انجام خواهد شد.»

گروه «سیاوش» به سرپرستی همایون شجریان از جمله مجموعه‌های شناخته شده موسیقی ایرانی طی سال‌های گذشته است که در سال‌های آغازین دهه ۹۰ اجراها و برنامه‌های زنده زیادی را پیش روی مخاطبان قرار دادند که از آن جمله می‌توان به مجموعه کنسرت‌های «آیینه ها» به آهنگسازی کیخسرو و سهراب پورناظری اشاره کرد. کنسرت‌هایی که در زمان اجرای خود با استقبال بسیار خوبی از سوی تماشاگران و علاقه مندان مواجه شد. در این کنسرت‌ها همایون شجریان خواننده، سهراب پور ناظری آهنگساز، نوازنده تنبور و کمانچه، حسین رضایی نیا سازهای کوبه‌ای، همایون نصیری نوازنده سازهای کوبه‌ای، شهرام غلامی نوازنده عود، اصغر عربشاهی نوازنده تار، مهیار طریحی نوازنده سنتور، آیین مشکاتیان نوازنده سازهای کوبه‌ای، داریوش آذر نوازنده کنترباس به عنوان نوازنده حضور داشتند.

البته در دور جدید فعالیت‌های این مجموعه موسیقایی مهیار طریحی نوازنده سنتور، حسین رضایی نیا نوازنده دف، آیین مشکاتیان، آزاد میرزاپور نوازنده تار و عود از جمله هنرمندانی هستند که در این مجموعه کنسرت‌ها همایون شجریان را همراهی می‌کردند. این در حالی است که در کنسرت تهران آرش گوران از رهبران ارکستر شناخته شده و مطرح موسیقی کلاسیک همراه با همایون شجریان خواهد بود.

همایون شجریان شهریور سال ۱۳۹۱ بود که پس از تشکیل این مجموعه موسیقایی گفته بود: همیشه دوست داشتم گروهی مثل گروه «آوا» که پدرم آن را تاسیس کرده بودند، پی‌ریزی کنم و این گروه جایی باشد تا آثار هر آهنگسازی در آن اجرا شده و نوازندگان مختلف در آن هنرنمایی کنند. من هم نام این گروه را «سیاوش» گذاشتم و فعالیتم را با این گروه آغاز می‌کنم.

منبع: مهر

اخبار مرتبط:

کنسرت همایون شجریان با «سیاوش» در تهران

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه