رفتن به بالا
  • یکشنبه - 8 خرداد 1401 - 14:36
  • کد خبر : ۱۱۵۹۰
  • چاپ خبر : «باغ نچیده» را این روزها بشنوید

«باغ نچیده» را این روزها بشنوید

آلبوم «باغ نچیده» با موسیقی ارژنگ سیفی‌زاده و خوانندگی شورش رشیدی در ژانر موسیقی ایرانی پیش روی مخاطبان قرار گرفت. «باغ نچیده» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار موسیقایی منتشر شده در فرآیند تولید، بازاریابی و فروش محصولات موسیقی است که به آهنگسازی ارژنگ سیفی زاده و خوانندگی شورش رشیدی تازگی در دسترس شنوندگان قرار گرفته […]

آلبوم «باغ نچیده» با موسیقی ارژنگ سیفی‌زاده و خوانندگی شورش رشیدی در ژانر موسیقی ایرانی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

«باغ نچیده» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار موسیقایی منتشر شده در فرآیند تولید، بازاریابی و فروش محصولات موسیقی است که به آهنگسازی ارژنگ سیفی زاده و خوانندگی شورش رشیدی تازگی در دسترس شنوندگان قرار گرفته است.

تصنیف «مست مدام» به آهنگسازی محمد حسین سیفی زاده، شعر مولانا با شرحی از محمد حسین سیفی زاده، تک نوازی تار ارژنگ سیفی زاده، چهارمضراب «رقص پروانه» بر اساس چهار مضراب مرحوم جلیل شهناز همراه با ساز و آواز و شعر صائب تبریزی، آواز مخالف سه گاه با شعر رهی معیری، تصنیف «قصه عشق» به آهنگسازی محمد حسین سیفی زاده و شعر فیض کاشانی، تصنیف «چشم بصیرت» به آهنگسازی محمد حسین سیفی زاده از جمله قطعاتی هستند که در این آلبوم گنجانده شده‌اند.

میثم مروستی و علیرضا دریایی نوازندگان ارکستر زهی، زکریا یوسفی نوازنده دف، بندیر و کوزه، کاوان کریمی نوازنده سنتور، بنان گلکار نوازنده تمبک، ارژنگ سیفی زاده نوازنده تار، سه تار، عود، بم تار، سارنگ سیفی زاده راوی، ارژنگ سیفی زاده صدابردار، حامی حقیقی مسترینگ، هومن حسنی طراح گرافیک و بهاره رحیمی عکاس گروه اجرایی آلبوم را تشکیل می‌دهند.

ارژنگ سیفی زاده نوازنده تار، سه تار و آهنگساز شناخته شده موسیقی ایرانی در توضیح این آلبوم نوشته است: در تاریخ پرفراز و نشیب هنر ایران موسیقی همیشه بنابر شرایط اجتماعی و سیاسی دستخوش دگرگونی‌های فراوان شده است. یکی از مهم‌ترین این تحولات که جنبه علمی و کاربردی و سیالش بسیار برجسته است برنامه‌هایی تحت عنوان گل‌ها است که به سرعت در میان اقشار جامعه ریشه دواند.

این مجموعه بر آن بود تا ضمن حفظ معیارهای درست هنری با شرایط و احوالات روزگار منطبق باشد و با تنوع در ساختار هر برنامه و انتخاب مجریان متفاوت همه سلیقه‌ها را در بر گیرد و همه بخش‌های مرتبط و لازم شهر و موسیقی را به هم پیوند بدهد. مدیریت و نظارت قدرتمند روی این برنامه تا جایی پیش رفته بود که به غیر از گزینش درست خوانندگان و نوازندگان، حتی به تدوین و چیدمان آثار نیز دقت فراوان می‌شد. به اینکه به عنوان مثال چه میزان از دکلمه و تک نوازی باید در کنار قطعات گروهی و ترانه‌ها قرار بگیرد.

اینکه چرا و چه شد که آن روش بی‌نظیر دیگر مورد وثوق هنرمندان این سرزمین قرار نگرفت مبحثی است مفصل که از حوصله این نوشته خارج است. اما ذکر آن بدان جهت آورده شد که بیان شود آلبوم «باغ نچیده» سعی داشته تا از آن فرم و چیدمان و تدوین وام بگیرد. در عین حال قصد این بوده که محتوای این اثر با درک شرایط امروز و همگام با علم و سواد کنونی همسو باشد. امیدوارم اقبال «باغ نچیده» به اندازه همت و زمانی باشد که برایش صرف شده و این آلبوم که با صدای خوش رنگ و توانمند دوست هنرمندم شورش رشیدی همراه شده به گوش علاقمندانش خوش بیابد.

آلبوم «باغ نچیده» با شماره مجوز ۱۳۹۹۵۸۵۸ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماره ثبت ۳۶۸۹۰ کتابخانه ملی ایران در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه