رفتن به بالا
  • شنبه - 31 اردیبهشت 1401 - 11:56
  • کد خبر : ۱۱۵۲۸
  • چاپ خبر : مراسم تشییع استاد محمدپرست انجام شد

مراسم تشییع استاد محمدپرست انجام شد

فاروق کیانی استاد بازی‌ها و رسوم آئینی با اشاره به جایگاه هنری عثمان محمدپرست گفت: مرحوم عثمان محمدپرست از پیشکسوتان حوزه هنر بود که توانست با استعداد و فعالیت‌های خود هنر را در خطه خواف زنده نگاه دارد و در این حوزه شاگردانی هم تربیت کند. او همچنین بیان کرد: با وجود لطف کمتری که […]

فاروق کیانی استاد بازی‌ها و رسوم آئینی با اشاره به جایگاه هنری عثمان محمدپرست گفت: مرحوم عثمان محمدپرست از پیشکسوتان حوزه هنر بود که توانست با استعداد و فعالیت‌های خود هنر را در خطه خواف زنده نگاه دارد و در این حوزه شاگردانی هم تربیت کند.

او همچنین بیان کرد: با وجود لطف کمتری که مسئولان هنری به شرق خراسان دارند اما باز هم هنرمندان بزرگی در این منطقه پرورش یافته‌اند.

وی تصریح کرد: علی‌رغم این موضوع باز هم هنرمندان بزرگی در این منطقه پرورش یافته‌اند که هر کدام شاگردانی را تربیت کردند که باعث شده این هنرهای آئینی، نواها و آواهای اساطیری در این منطقه رونق یابد و هنر خود را به جهان و جهانیان معرفی کنند تا همه بدانند که در این منطقه چنین کسانی بوده، هستند و خواهند بود.

این استاد هنرهای آئینی خراسان با اشاره به فوت عثمان محمدپرست و بیان اینکه محمدپرست کارنامه هنری درخشانی دارد، خاطرنشان کرد: وجود عثمان محمدپرست برای هنر و هنرمندان مانند گنجینه بود و باید قدر افرادی مثل او نظیر استاد غفاری و… در منطقه جام و دیگر اساتید را که گنجینه‌های بزرگی هستند، بدانیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه