رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 7 اردیبهشت 1401 - 14:07
  • کد خبر : ۱۱۰۴۹
  • چاپ خبر : «تار مجنون» در تالار وحدت تماشایی می‌شود

«تار مجنون» در تالار وحدت تماشایی می‌شود

علی قمصری که طی ماه‌های گذشته با پروژه «تار ایرانی» در حوزه موسیقی به فعالیت مشغول بوده، بعد از مدت‌ها دوری از اجراهای رسمی در مجموعه‌های هنری، روزهای دوازدهم و سیزدهم اردیبهشت ماه سال جاری فصل تازه کنسرت‌های خود را آغاز می‌کند. در این کنسرت که طی روزهای یاد شده به میزبانی تالار وحدت با […]

علی قمصری که طی ماه‌های گذشته با پروژه «تار ایرانی» در حوزه موسیقی به فعالیت مشغول بوده، بعد از مدت‌ها دوری از اجراهای رسمی در مجموعه‌های هنری، روزهای دوازدهم و سیزدهم اردیبهشت ماه سال جاری فصل تازه کنسرت‌های خود را آغاز می‌کند.

در این کنسرت که طی روزهای یاد شده به میزبانی تالار وحدت با عنوان «تار مجنون، موی لیلی» در چارچوب سلسله رویدادهای بزرگداشت حکیم نظامی و با همراهی بنیاد فرهنگی هنری رودکی برگزار خواهد شد، علی قمصری به همراهی گروه «هم‌نوازان حصار» و کوارتت «کانتت» برنامه‌هایی را پیش روی مخاطبان قرار می‌دهد.

بخش اول این کنسرت اختصاص به تار نوازی و سازهای کوبه‌ای و بخش دوم نیز متمرکز بر ساخته جدید علی قمصری در قالب اپرتی است که روی لیلی و مجنون حکیم نظامی به تازگی ساخته شده است. سهیل رجب و محمد رضازاده خوانندگان این کنسرت هستند که کارگردانی هنری آن بر عهده رضا موسوی است.

یکی از پروژه‌های موسیقایی که به واسطه ایام کرونا توانست در رسانه‌ها و بیشتر فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد، پروژه «تار ایرانی» به همت و ایده علی قمصری نوازنده و آهنگساز جوان موسیقی ایرانی بود که توانست او را در ردیف چهره‌های خبرساز موسیقی ایران در سال ۱۴۰۰ معرفی کند.

قمصری که به نظر می‌آید علاقمند به پروژه‌های متفاوت و کمتر تجربه شده در حوزه موسیقی است، اوایل سال گذشته بود که ابتدا آلبوم «همزاد دل» را به خوانندگی پویان کاظمیان منتشر کرد. او پس از انتشار این آلبوم بود که تصمیم گرفت با نگاه جدی‌تر به پروژه «تار ایرانی» با همراهی هنرمندان هر اقلیم از کشورمان با اجرای آثاری تلفیقی موسیقی ایرانی با موسیقی نواحی در مجموعه‌های فرهنگی تاریخی هر شهر بپردازد که حاصل آن توانست سروصدای زیادی در فضای مجازی به راه بیندازد … شرایطی که برخی از اتفاقات پیرامون پروژه در رسانه‌ها به شکل پررنگ‌تری مطرح شد.

قمصری در قالب پروژه «تار ایرانی» بود که سال ۱۴۰۰ در شهرهای مختلفی مانند قزوین، تهران، شیراز، تبریز، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خرم‌آباد، بروجرد، سنندج، صحنه، کنگاور، قوچان، گرگان، خوزستان، تربت‌جام، شهرکرد، مشهد، نیشابور، توس، بجنورد، مهاباد، زابل، سیستان، چابهار، بیرجند، سبزوار، تالش، گنبد کاووس، زنجان، کاشمر، شوشتر، بندرعباس، قم، مشهد، جلفا، قشم، کرمان، رفسنجان، بم، بابل، یزد، میبد و رشت به اجرای برنامه پرداخت.

منبع: مهر

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه