رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 31 فروردین 1401 - 13:13
  • کد خبر : ۱۰۹۹۳
  • چاپ خبر : انتشار عدل موثق محسن چاوشی

انتشار عدل موثق محسن چاوشی

محسن چاوشی خواننده، آهنگساز و ترانه سرا شب گذشته ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ بعد از پنج ماه سکوت موسیقایی، تازه‌ترین قطعه خود را به نام «عدل موثق» با ترانه‌ای از امید روزبه منتشر کرد. قطعه «عدل موثق» با صدا و آهنگسازی محسن چاوشی، ترانه امید روزبه، تنظیم اشکان عرب و میکس و مستر مهدی کریمی در مدح امام علی (ع) در آستانه شب‌های […]

محسن چاوشی خواننده، آهنگساز و ترانه سرا شب گذشته ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ بعد از پنج ماه سکوت موسیقایی، تازه‌ترین قطعه خود را به نام «عدل موثق» با ترانه‌ای از امید روزبه منتشر کرد.

قطعه «عدل موثق» با صدا و آهنگسازی محسن چاوشی، ترانه امید روزبه، تنظیم اشکان عرب و میکس و مستر مهدی کریمی در مدح امام علی (ع) در آستانه شب‌های قدر منتشر شد.

عادل روح نواز نوازنده گیتار الکتریک بار دیگر در قطعه «عدل موثق» مانند قطعه‌های «آخرین اتوبوس»، «کجا بودی»، «پسرم»، «پریشان»، «عمو زنجیرباف» و… با محسن چاوشی همکاری کرده است. بهروز میرزایی هم در این قطعه نوازندگی گیتار آکوستیک را برعهده دارد و امیرحسین کیان‌پور نیز پن فلوت و دودوک را نواخته است.

امید روزبه ترانه سرای قطعه «عدل موثق» درباره این قطعه و اولین همکاری با محسن چاوشی گفت: قطعه «عدل موثق» اولین قطعه‌ای است که با همکاری من و محسن چاوشی منتشر شده و به حضرت امیرالمومنین (ع) تقدیم شده است. قبل‌تر با چند خواننده موسیقی پاپ همکاری کرده‌ام که خواننده‌های نام آشنایی نیستند و البته خود من هم زیاد پیگیر اجرا شدن ترانه‌ها و سروده‌هایم توسط یک خواننده نبودم.

این ترانه سرا در پاسخ به این سوال که آیا او خود را یک شاعر آیینی می‌داند، توضیح داد: معتقدم که نمی‌توان یک چارچوب کاری خاص را به یک هنرمند اطلاق کرد و آن را صرفا شاعر آیینی و یا عاشقانه معرفی کرد. یک اثر هنری در هر فضایی که منتشر شود در ابتدا باید باورپذیر باشد و در نهایت بر جان مخاطب بنشیند، دیگر مهم نیست که ترانه سرا و یا خواننده به عنوان هنرمند آیینی شهرت دارد و یا عاشقانه.

روزبه با اشاره به اینکه در آینده همکاری‌های متفاوتی با محسن چاوشی خواهد داشت، بیان کرد: باتوجه به اینکه اولین همکاری من و محسن چاوشی با مدح امام علی (ع) همراه بود، قرار نیست که همکاری ما صرفا در این فضای محتوایی ادامه داشته باشد، بلکه قطعه‌های عاشقانه‌ای هم در زمان و موعد مشخص منتشر خواهند شد.

وی با بیان اینکه قالب ترانه «عدل موثق» سه لختی است، اظهار کرد: هر فرمی در شعر کلاسیک، یک سری امکانات و یک سری سختی‌ها دارد. قالب شعری سه لختی فرصت‌هایی را برای شاعر ایجاد می‌کند که بتواند در وزن و بحر کوتاه، بدون نقص، مضمون مدنظر خود را به مخاطب منتقل کند.

روزبه در پایان با اشاره به همکاری با محسن چاوشی گفت: نکته جالبی که در همکاری با محسن چاوشی متوجه شدم، وسواس و سختگیری او در انتخاب ترانه است و اینکه به شدت برای شعور مخاطب خود احترام قائل است و امیدوارم که در آینده اتفاق‌های خوبی در انتظار طرفدارهای آثار موسیقایی این خواننده باشد.

متن ترانه «عدل موثق» سروده امید روزبه:

عدل موثق
قله‌ی مطلق
فاتح خندق
نیست به جز عشق
گفت و شنودی
بین تو و حق

واقعه‌ی خم
گفت به مردم
گفت پیمبر
گفت به مردم
غیر علی هیچ
غیر علی شر

قوم نمک کور
گوش کن از دور
ماه علی بود
از دل کعبه تا در خیبر
راه علی بود

کل جهان دید
کل جهان بود
شاهد منبر
بعد شد اما
چشم همه کور
گوش همه کر

کوفه‌ی بد خواه
تیغ شما بود
روی سر شاه
تا به قیومت
رنج فقط رنج
آه فقط آه

قطعه «عدل موثق» اولین قطعه از محسن چاوشی نیست که با محتوای مذهبی و آیینی منتشر شده است و در گذشته قطعه‌هایی چون «او»، «اسدالله»، «علی»، «طاق ثریا»، «امیر بی گزند»، «تنهاترین»، «عباس»، «شرح الف»، «شدت میدان»، «ضمیر خودسر»، «غدیر خون»، «ظهر عطش»، «امام رضا (یه کلاغ رو سیاه)»، «حسین»، «جدایی»، «صفا» و «راه کربلا» از این خواننده در دو دهه فعالیت هنری‌اش منتشر شده است که با ترانه‌هایی از حسین صفا، امیر ارجینی، پدرام پاریزی و البته خودش اجرا شده اند.

می‌توانید «عدل موثق» را از اینجا بشنوید:

منبع: صبا

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه