رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 31 فروردین 1401 - 13:20
  • کد خبر : ۱۰۹۹۸
  • چاپ خبر : اجرای مرحله دوم طرح آموزش رایگان هنر در ۲۰ استان

اجرای مرحله دوم طرح آموزش رایگان هنر در ۲۰ استان

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اجرای دومین مرحله طرح آموزش رایگان هنر در مناطق مناطق محروم، کمتر توسعه یافته و مرزی در بهار سال جاری خبر داد. به نقل از روابط عمومی دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اهمیت […]

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اجرای دومین مرحله طرح آموزش رایگان هنر در مناطق مناطق محروم، کمتر توسعه یافته و مرزی در بهار سال جاری خبر داد.

به نقل از روابط عمومی دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اهمیت این طرح و ضرورت محرومیت ستیزی، ایجاد عدالت اجتماعی و کشف استعدادهای جوان و نوجوان در حوزه فرهنگ و هنر گفت: در راستای شعار تحول و عدالت محوری دولت سیزدهم و برنامه های وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستیابی به هدف توسعه اقتصاد هنر و کسب و کارهای فرهنگی و هنری و صیانت از هنرهای ملی، بومی و محلی، مرحله دوم طرح آموزش رایگان رشته های مختلف هنری در مناطق محروم، کمتر توسعه یافته و مرزی در بهار امسال اجرا خواهد شد.

همچنین سالاری ضمن مهم دانستن کسب مهارت در بین جوانان و نوجوانان از طریق طرح رایگان آموزش هنر عنوان کرد: دوره اول این طرح همزمان با ایام الله دهه فجر و در بهمن ماه ۱۴۰۰ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یازده استان کشور افتتاح شد که باتوجه به استقبال گسترده و درخواست های سایر مناطق، در سال جدید ۲۰ استان در این طرح حضور خواهند داشت که اسامی آن ها بزودی اعلام خواهد شد.

معاون امور هنری در پایان خاطرنشان کرد: اولین مرحله این طرح با مشارکت یازده استان ازجمله خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، بوشهر، آذربایجان غربی، جنوب کرمان، هرمزگان، ایلام، کهکیلویه و بویر احمد، خوزستان و لرستان، بدون دریافت هزینه و کاملا رایگان اجرا شد و تداوم آن را در سال جدید شاهد خواهیم بود.

براساس برنامه ریزی های صورت گرفته ثبت نام دومین مرحله طرح آموزش رایگان هنر از اوایل اردیبهشت ۱۴۰۱ آغاز خواهد شد و تمامی علاقه‌مندان در استان های جدید پس از اعلام رسمی می توانند با مراجعه به سامانه //amoozesh.azmoonehonar.ir نسبت به ثبت نام در رشته مورد تقاضا اقدام کنند.

 

منبع: صبا

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه