رفتن به بالا
  • سه شنبه - 23 فروردین 1401 - 14:12
  • کد خبر : ۱۰۸۵۴
  • چاپ خبر : «رنج‌نامه نسل سوخته» شنیدنی شد

«رنج‌نامه نسل سوخته» شنیدنی شد

آلبوم موسیقی «رنج‌نامه نسل سوخته» مشتمل بر آثاری موسیقایی روی اشعار مولانا به آهنگسازی احسان انوریان در قالب فانتزی برای سنتور و ارکستر زهی پیش روی مخاطبان قرار گرفت. «برف در آغوش آفتاب»، «پرواز در قفس»، «فریادی در پستو»، «جاده»، «رو به تو»، «بی‌قرار» قطعاتی هستند که در این آلبوم گنجانده شده‌اند، این در حالی است […]

آلبوم موسیقی «رنج‌نامه نسل سوخته» مشتمل بر آثاری موسیقایی روی اشعار مولانا به آهنگسازی احسان انوریان در قالب فانتزی برای سنتور و ارکستر زهی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

«برف در آغوش آفتاب»، «پرواز در قفس»، «فریادی در پستو»، «جاده»، «رو به تو»، «بی‌قرار» قطعاتی هستند که در این آلبوم گنجانده شده‌اند، این در حالی است که احسان انوریان نوازنده سنتور و سنتورباس، مرسده فرخی نوازنده ویولن، ویولا و ویولنسل و ساسات تیموری نوازنده ویولن گروه اجرایی این آلبوم را تشکیل می‌دهند.

احسان انوریان درباره این موسیقایی نوشته است:

رنج‌نامه نسلی سوخته یک مجموعه داستان از رنج‌ها و دردهای انسان‌های هم روزگار من است. در این داستان‌ها، سعی من بر تصویرسازی ملودیک، با ساز سنتور و رنگ آمیزی با ارکستر سازهای بوده است.

به غیر از قطعه بی‌قرار که بر اساس شعری از مولانا پیش می‌رود، بقیه قطعات طوری طراحی شده‌اند که صور خیال شنونده بر اساس اسم قطعات شکل بگیرد. رنج‌های نسلی سوخته، دردها و رنج‌هایی است که تجربیات من در او نقش جدی دارد و سعی کردم از اغراق و تصویربرداری‌های پررنگ و نگار یا حتی کدر پرهیز کنم.

تک نوازی ها هم مانند قطعات، شخصیت مستقلی داشته باشند. انتخاب اسم فانتزی برای سنتور و ارکستر به معنای استفاده فرم فانتزی در قطعات نیست، صرفاً جهت آدرس دادن به شنونده است که قبل از شنیدن اثر، پیش فرضی از سازبندی قطعات در ذهن داشته باشد.

احسان انوریان از جمله آهنگسازان و نوازندگانی است که طی سال‌های اخیر آلبوم‌های «چنگ عشق» با گروه خسروان و «پیدای پنهان» به خوانندگی سالار عقیلی را در دسترس مخاطبان قرار داده است.

آلبوم «رنج‌نامه نسلی سوخته» با مجوز شماره ۵۵۸۸-۱۴۰۰ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماره ۳۷۶۴۲ کتابخانه ملی پیش روی مخاطبان قرار داده شده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه