رفتن به بالا
  • یکشنبه - 7 فروردین 1401 - 19:20
  • کد خبر : ۱۰۷۲۱
  • چاپ خبر : اجرای کنسرت با ظرفیت ۳۰درصد بسیار سخت است

اجرای کنسرت با ظرفیت ۳۰درصد بسیار سخت است

سالار عقیلی شب گذشته ۵ فروردین ۱۴۰۱ در برنامه نوروزی «احوالپرسی» شبکه دو سیما از فعالیت‎‌های موسیقایی خود گفت. برنامه «احوالپرسی» که به مناسبت نوروز ۱۴۰۱ هرروز ساعت ۱۸:۴۵ به روی آنتن شبکه دو می‌رود، جمعه پنجم فروردین میزبان سالار عقیلی بود. سالار عقیلی خواننده گروه «راز و نیاز» در ابتدای صحبت‌های خود با مخاطبان برنامه «احوالپرسی» و تبریک سال نو به مردم […]

سالار عقیلی شب گذشته ۵ فروردین ۱۴۰۱ در برنامه نوروزی «احوالپرسی» شبکه دو سیما از فعالیت‎‌های موسیقایی خود گفت.

برنامه «احوالپرسی» که به مناسبت نوروز ۱۴۰۱ هرروز ساعت ۱۸:۴۵ به روی آنتن شبکه دو می‌رود، جمعه پنجم فروردین میزبان سالار عقیلی بود.

سالار عقیلی خواننده گروه «راز و نیاز» در ابتدای صحبت‌های خود با مخاطبان برنامه «احوالپرسی» و تبریک سال نو به مردم ایران، در پاسخ به پرسش ندا غفاری مجری برنامه که از مشکلات هنرمندان و فعالان حوزه موسیقی در دوران کرونا پرسید، توضیح داد: شغل ما به طوری است که با مردم و حس و حال آن‌ها مواجه هستیم. همیشه وقتی یک بحرانی در یک سرزمینی رخ بدهد اولین و آسیب‌پذیرترین قشر جامعه هنرمندان هستند. ما هم در این دو سال و اندی که درگیر شیوع کرونا بودیم نتوانستیم به خوبی با مردم رو به رو شویم و می‌دانید که هنرمند بدون مخاطب هیچ جایگاه و ارزشی ندارد.

وی ادامه داد: با وجود شرایط سخت کرونایی سعی کردیم با بهتر شدن شرایط در ظرفیت محدود ۲۰ تا ۳۰ درصد سالن‌ها کنسرت‌هایی را برای مردم برگزار کنیم و من هم اواخر اسفند یک کنسرت در تهران برگزار کردم.

عقیلی با اشاره به اینکه اجرای زنده برابر ۲۰ تا ۳۰ درصد جمعیت یک سالن دو تا سه هزار نفره برای او و همکاران بسیار سخت است، توضیح داد: حضور و استقبال مردم است که ما را به شور و اشتیاق می‌اندازد. امیدواریم که در سال جدید با حضور بیشتر مردم در سالن‌های کنسرت همراه باشیم و بتوانیم به مردم خدمت کنیم.

خواننده قطعه «حانیه» در واکنش به این سوال که آیا با آهنگسازان و ترانه‌سراهای جوان همکاری می‌کند، عنوان کرد: من به عمده هنرمندان عرصه سینما، موسیقی، شعر، تئاتر و… احترام می‌گذارم و کارهای آن‌ها را دنبال می‌کنم، من معتقدم یک جوان هر چند کم سن و سال اگر کار و اثر خوبی ارائه دهد من از او حمایت خواهم کرد، هر چند که تاکنون با ترانه سرا و آهنگسازان جوانان زیادی هم همکاری داشته‌ام.

این هنرمند درباره دلیل انتخاب سبک سنتی در موسیقی گفت: من قبل از اینکه وارد هنرستان موسیقی شوم، خودم موسیقی پاپ کار می‌کردم. زمانی که وارد هنرستان موسیقی شدم با استادان بزرگی آشنا شدم که مشورت‌ها و آموزه‌های آن‌ها من را در مسیری از موسیقی قرار داد که به آموزش و فراگیری موسیقی به همراه ساز سنتور که ساز تخصصی من است روی بیاورم.

وی ادامه داد: من در هنرستان موسیقی با موسیقی اصیل و سازهای ایرانی آشنا شدم و متوجه شدم که موسیقی خیلی فراتر از تصورات من است و خوشحالم که در مسیر درستی در موسیقی قرار گرفتم.

عقیلی در پایان درباره اینکه آیا فرزند خود را به سمت موسیقی هدایت می‌کند، توضیح داد: پسر من علاقه دارد که دندانپزشک شود، من هم اصراری ندارم که مانند پدرم حقوقدان شود یا مانند خودم موسیقی کار کند، از او حمایت می‌کنم در کنار همسرم که بهترین انتخاب را داشته باشد.

سالار عقیلی در پایان دو قطعه «خوشه چین» و «ایران» را اجرا کرد.

ویژه برنامه نوروزی «احوالپرسی» هرروز میزبان سلبریتی‌ها و خوانندگان کشورمان است که ندا غفاری مجری و کارگردان برنامه با آن‌ها به گفتگو درباره آداب و سنت‌های بهار، خاطره‌ها و فعالیت‌های هنری شان می‌پردازد. در بخش پایانی برنامه نیز مسعود روشن‌پژوه به اجرای بخش مسابقه حاضران در استودیوی برنامه می‌پردازد.

«احوالپرسی» کاری است از گروه خانواده شبکه دو به تهیه‌کنندگی سیدجواد سیدمحسنی، کارگردانی و اجرای ندا غفاری، نویسندگی و سردبیری سارا کنعانی و اجرای مسعود روشن‌پژوه در نوروز ۱۴۰۱ هرروز حوالی ساعت ۱۸:۴۵ پخش می‌شود و در طول سال هر پنجشنبه بعد از خبر ۲۰:۳۰ روی آنتن می‌رود.

سالار عقیلی فردا شب هفتم فروردین ۱۴۰۱ در دو سانس ۱۸ و ۲۱:۳۰ در سالن همایش ایرانیان تهران برای مخاطبان خود اجرای زنده خواهد داشت.

منبع: صبا

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه