رفتن به بالا
  • سه شنبه - 10 اسفند 1400 - 19:22
  • کد خبر : ۱۰۵۱۰
  • چاپ خبر : برگزاری آزمون صلاحیت تدریس برای بیش از هزار مدرس موسیقی

برگزاری آزمون صلاحیت تدریس برای بیش از هزار مدرس موسیقی

آزمون صلاحیت تدریس از اول اسفندماه جاری تاکنون برای بیش از هزار و ۲۰۰ مدرس موسیقی برگزار شد. به نقل از خانه موسیقی، آزمون های صلاحیت تدریس در ماه های اخیر به صورت منظم و توسط خانه موسیقی ایران برگزار شد و بیش از هزار و ۲۰۰ مدرس موسیقی تا اول اسفند مورد آزمون قرار […]

آزمون صلاحیت تدریس از اول اسفندماه جاری تاکنون برای بیش از هزار و ۲۰۰ مدرس موسیقی برگزار شد.

به نقل از خانه موسیقی، آزمون های صلاحیت تدریس در ماه های اخیر به صورت منظم و توسط خانه موسیقی ایران برگزار شد و بیش از هزار و ۲۰۰ مدرس موسیقی تا اول اسفند مورد آزمون قرار گرفتند.

در این آزمون ها مدرسان رشته های آواز سنتی ۶۳ نفر، آواز کلاسیک ۴۸ نفر، ویلن ایرانی ۷۰ نفر، کمانچه و ویلن کلاسیک ۹۷ نفر، گیتار ۱۶۱ نفر، سازهای کوبه ای ۳۱۸ نفر، موسیقی کودک ۱۵۹ نفر، سنتور ۱۴۸ نفر، تار، سه تار و عود ۸۳ نفر مورد سنجش قرار گرفتند و وضعیت صدور کارت صلاحیت تدریس آنها مشخص شد.

آزمون های صلاحیت تدریس تا پایان اسفند ماه سال جاری ادامه دارد و در سال ۱۴۰۱ پس از تعطیلات نوروزی از سر گرفته می شود.

در این آزمون ها مدرسان رشته های مختلف موسیقی که از طریق آموزشگاه های موسیقی سراسر کشور معرفی می شوند، مورد آزمون قرار می گیرند و با رأی هیأت داوران، کارت صلاحیت تدریس برای آنها صادر می شود.

با نظر ممتحنین، برخی از مدرسان مشروط به رفع اشکال و امتحان مجدد یا مردود اعلام می شوند.

این آزمون ها طبق تفاهم نامه همکاری بین معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانه موسیقی ایران و با نظارت دفتر برنامه ریزی و توسعه آموزش های هنری برگزار می شود.

متقاضیان دریافت کارت صلاحیت تدریس می توانند به سامانه مراجعه و پس از مطالعه شیوه نامه کارت صلاحیت تدریس نسبت به ثبت نام در رشته مورد تقاضا اقدام کنند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه