رفتن به بالا
  • یکشنبه - 24 بهمن 1400 - 12:30
  • کد خبر : ۱۰۴۴۶
  • چاپ خبر : لغو اجرای پیانیست هلندی به دلیل کرونا

لغو اجرای پیانیست هلندی به دلیل کرونا

به نقل از ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر، در پی عدم امکان حضور نیکلاس فن پوکه هنرمند پیانیست هلندی به دلیل مبتلا شدن کرونا جهت اجرای برنامه خود در ایران، کمیته بین الملل سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر با همکاری همه جانبه ارکان مختلف جشنواره، اقدام به دعوت از موریتس ارنست، پیانیست […]

به نقل از ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر، در پی عدم امکان حضور نیکلاس فن پوکه هنرمند پیانیست هلندی به دلیل مبتلا شدن کرونا جهت اجرای برنامه خود در ایران، کمیته بین الملل سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر با همکاری همه جانبه ارکان مختلف جشنواره، اقدام به دعوت از موریتس ارنست، پیانیست شناخته شده آلمانی جهت اجرای برنامه در این دوره از جشنواره کرد که با قبول این دعوت، رسیتال پیانو هنرمند آلمانی در همان زمان و مکان جایگزین برنامه لغو شده گردید.

هنرمند پیانیست آلمانی در این برنامه از آهنگسازانی همچون بتهوون، برامس، هندل و دبوسی خواهد نواخت. همچنین به پاسداشت یاد نوازنده بزرگ ایرانی، امانوئل ملیک اصلانیان، قطعه پروانه از این هنرمند را در این برنامه اجرا خواهد کرد.

موریتس ارنست در سال ۱۹۸۶ در آلمان متولد شد و از ۴ سالگی نواختن پیانو را آغاز کرد. وی ادامه تحصیل پیانو را در مدرسه موسیقی دیتمولر ادامه داد و در آن موسسه، موسیقی‌شناسی نیز خواند. ارنست، جوایز متعددی در مسابقات معتبر بین المللی کسب کرده است. در سال ۲۰۰۳، برای تکمیل آموزه‌هایش نزد فویچت واگنر رفت.

مورتس ارنست در سال‌های گذشته در بسیاری از سالن‌های بزرگ و معتبر اروپا و آمریکا به اجرای برنامه پرداخته است. وی همچنین سابقه همکاری با ارکستر نیلپر را در کارنامه دارد.

برنامه‌سازان ۷ شبکه رادیویی در سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر حضوری فعال خواهند داشت.

رادیو آوا، رادیو ایران، رادیو پیام، رادیو صبا، رادیو فرهنگ، رادیو گفتگو و رادیو نمایش شبکه‌های حاضر در سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر هستند.

برنامه ارغنون، دانگ، کافه هنر، عندلیب، نیستان و هدهد صبا از جمله برنامه‌هایی هستن که در طول برگزاری ایام سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر با حضور در تالار وحدت رویدادهای سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر را پوشش می‌دهند.

همچنین نشست‌های پژوهشی سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر از سوی رادیو گفت‌وگو ضبط و در برنامه تخصصی ارغنون پنجشنبه هر هفته ساعت ۲۱ پخش می‌شود.

سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر در گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران از تاریخ ۲۲ تا ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ به دبیری حسن ریاحی در بخش‌های رقابتی (جایزه باربد) و غیررقابتی درحال برگزاری است و جایزه ترانه، جایزه موسیقی و رسانه و نشست‌های پژوهشی برنامه‌های دیگر این دوره از جشنواره است

منبع: مهر

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه