رفتن به بالا
  • شنبه - 16 بهمن 1400 - 12:12
  • کد خبر : ۱۰۳۹۱
  • چاپ خبر : نمایش موسیقی اصیل اقوام ایرانی در برنامه «ساز آوا»

نمایش موسیقی اصیل اقوام ایرانی در برنامه «ساز آوا»

برنامه ساز آوا ویژه برنامه ای با محوریت نمایش موسیقی اقوام ایرانی است که سعی دارد تا گنجینۀ عظیم موسیقی نواحی و همچنین سازهای اصیل کشور را به مردم نمایش دهد. به گزارش خبرآوا و به نقل از روابط عمومی برنامه “ساز آوا”، این برنامه موسیقی قرار است که همزمان با شروع فصل بهار 1401و […]

برنامه ساز آوا ویژه برنامه ای با محوریت نمایش موسیقی اقوام ایرانی است که سعی دارد تا گنجینۀ عظیم موسیقی نواحی و همچنین سازهای اصیل کشور را به مردم نمایش دهد.

به گزارش خبرآوا و به نقل از روابط عمومی برنامه “ساز آوا”، این برنامه موسیقی قرار است که همزمان با شروع فصل بهار 1401و با محوریت موسیقی‌های محلی در فضایی شاد و پرانرژی به روی آنتن شبکه روستا تی وی برود.

تهیه کننده این برنامه با اشاره به اینکه امروزه بخش وسیعی از موسیقی دستگاهی ما، شامل نغمه‌های محلی است، خاطرنشان کرد: موسیقی محلی و اقوام یکی از رکن های اصلی موسیقی کشور به شمار می رود و به نوعی بسیاری از آوازهای ناشناخته و زیبا در دل این نوع از موسیقی قرار دارند که باید در جهت احیای آن تلاش جدی کرد.

حمیدرضا رحیمی ابداء، هدف از این برنامه را اشاعه موسیقی سنتی و شناخت نواها و آواهای محلی به مردم در روزگاری که موسیقی به سمت سطحی نگری سوق پیدا می کند، دانست و بیان داشت: به نوعی با این برنامه موسیقی سعی داریم تا به سمت وحدت اقوام مختلف ایرانی حرکت کنیم و همچین به نسل جوان هم نشان دهیم که کشور ایران سرشار از گنجینه های موسیقی و سازهای اصیل است که باید در حفظ آن کوشا باشیم.

وی کشف استعدادهای موسیقی و فراهم کردن فرصتی برای نمایش توانمندی های افراد در سراسر کشور را از دیگر اهداف این برنامه عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: در این سرزمین پهناور، هنرمندان بسیاری را در عرصه خوانندگی و نوازندگی داریم که تاکنون فرصتی برای شناسایی آن ها فراهم نشده است و ما در برنامه ساز آوا تلاش جدی داریم که فارغ از هر گونه تبعیض این افراد را شناسایی و زمینه ای را برای رشد آن ها در عرصه موسیقی سنتی فراهم کنیم.

گفتنی است؛ برنامه “ساز آوا”  کاری از تلویزیون اینترنتی روستا تی وی و با هدف معرفی و شناخت هر چه بهتر موسیقی سنتی و اقوام کشور در بهار سال 1401 پخش می شود و علاقمندان برای شرکت در این برنامه تا 20 بهمن می توانند آثار ویدئویی خود را به واتس آپ 09100718602 ارسال کنند.

خبرآوا / م.معیاریان

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه