رفتن به بالا
  • شنبه - 9 بهمن 1400 - 09:27
  • کد خبر : ۱۰۳۲۷
  • چاپ خبر : «بمرانی» در یک تالار تاریخی کنسرت داد

«بمرانی» در یک تالار تاریخی کنسرت داد

تعدادی از هنرمندان و گروه‌های فعالی حوزه موسیقی طی روزهای پیش رو در حالی تازه‌ترین کنسرت‌های خود را برگزار می‌کنند که با اعلام اجرای تازه‌ترین کنسرت گروه موسیقی بمرانی در روزهای هفتم و هشتم بهمن ماه، تالار فرهنگ به عنوان یکی از تماشاخانه‌های قدیمی شهر تهران که طی دهه‌های گذشته محل اجرای چندین اجرای موسیقایی و نمایشی بوده، به […]

تعدادی از هنرمندان و گروه‌های فعالی حوزه موسیقی طی روزهای پیش رو در حالی تازه‌ترین کنسرت‌های خود را برگزار می‌کنند که با اعلام اجرای تازه‌ترین کنسرت گروه موسیقی بمرانی در روزهای هفتم و هشتم بهمن ماه، تالار فرهنگ به عنوان یکی از تماشاخانه‌های قدیمی شهر تهران که طی دهه‌های گذشته محل اجرای چندین اجرای موسیقایی و نمایشی بوده، به صورت رسمی به جمع تالارهای برگزاری کنسرت پیوست.

البته طی ماه‌های گذشته چند برنامه مختصر موسیقایی به واسطه برخی از مجموعه‌های فرهنگی هنری متعلق به بخش خصوصی در این تالار قدیمی پایتخت اجرا شده بود، اما به نظر می‌آید با برنامه‌ریزی برای برگزاری کنسرت یک گروه پرطرفداری چون «بمرانی» فصل تازه‌ای از فعالیت‌های این مجموعه هنری آغاز شده است.

بر اساس این گزارش آذر ماه سال ۱۳۹۸ بود که خبری بر مبنای بازگشایی دوباره تالار فرهنگ با مدیریت مجموعه خصوصی «عمارت روبرو» در رسانه‌ها بعد از سال‌ها توقف در فعالیت‌های منظم اجرایی منتشر شد.

بر این مبنا طی تفاهم‌نامه میان وزارت آموزش و پرورش و مجموعه فرهنگی هنری عمارت روبرو، تالار فرهنگ به عنوان یکی از مهم‌ترین بناهای تاریخی شهر تهران، میزبان گروه‌های موسیقی و هنرمندان تئاتر می‌شد. شرایطی که در روزهای بعد از انعقاد این تفاهم نامه محدود به اجرای چند برنامه مختصر موسیقایی شده و شکل گسترده‌تری پیدا نکرد، تا اینکه در روزهای گذشته خبر برگزاری کنسرت بمرانی در این مجموعه میزبانی تالار فرهنگ از رویدادهای هنری را وارد فصل تازه‌ای کرد.

تالار فرهنگ مکانی با ظرفیت ۵۰۰ نفر است که ۳۸۰ تماشاگر در طبقه همکف و ۱۲۰ نفر در بالکن مستقر می‌شوند. این تالار در خیابان حافظ پایین‌تر از خیابان شهریار و در شرق تالار وحدت قرار گرفته و سال ۱۳۸۴ خورشیدی به عنوان یک بنای ارزشمند و شاخص با معماری نئوکلاسیک به ثبت سازمان میراث فرهنگی رسیده است.

بر اساس این گزارش طی روزهای پیش رو گروه‌ها و هنرمندانی چون ارکستر سمفونیک تهران، ارکستر سرزمین خورشید، چون افشین آذری، اشوان، میثم ابراهیمی، امید حاجیلی، هوروش بند، محسن ابراهیم زاده، رضا بهرام، مسعود صادقلو، علیرضا پوراستاد، حمید حامی در سالن‌های وزارت کشور، همایش ایرانیان سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران، سالن اسپیناس و چند شهر دیگر کنسرت‌هایی را برگزار می‌کنند.

بر اساس آنچه از سامانه‌های فروش اینترنتی بلیت هم استخراج شده، طی روزهای آینده همچنین گروه مسیح و آرش، ناصر زینلی، علیرضا طلیسچی، بابک جهانبخش، آرون افشار، بهنام بانی، گرشا رضایی، علی زندوکیلی، امیرعباس گلاب میزبان مخاطبان خود در سالن‌های برگزاری کنسرت تهران و دیگر شهرها خواهند بود.

رضا صادقی، حمید هیراد، علی یاسینی، رستاک حلاج، رزوبه بمانی، نیما مسیحا، آرمین زارعی، سینا درخشنده، راغب، سهیل میرزادگان، رضا مریدی نیز دیگر هنرمندانی هستند خود را برای برگزاری کنسرت در تهران و شهرهای دیگر آماده می‌کنند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه