رفتن به بالا
  • یکشنبه - 26 دی 1400 - 13:17
  • کد خبر : ۱۰۲۰۸
  • چاپ خبر : جشنواره‌ای برای لالایی مادرها و مادربزرگ‌ها

جشنواره‌ای برای لالایی مادرها و مادربزرگ‌ها

رییس فرهنگسرای رویش از برگزاری جشنواره «لالایی‌های مادرانه» به مناسبت سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر خبر داد. به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۹، اکبر بختیاری مدیر فرهنگی هنری منطقه ۹ و رییس فرهنگسرای رویش همزمان با شروع فعالیت دبیرخانه جشنواره «لالایی‌های مادرانه» گفت: این جشنواره با هدف معرفی و ترویج لالایی‌ها و سروده‌های مادرانه، […]

رییس فرهنگسرای رویش از برگزاری جشنواره «لالایی‌های مادرانه» به مناسبت سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر خبر داد.

به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۹، اکبر بختیاری مدیر فرهنگی هنری منطقه ۹ و رییس فرهنگسرای رویش همزمان با شروع فعالیت دبیرخانه جشنواره «لالایی‌های مادرانه» گفت: این جشنواره با هدف معرفی و ترویج لالایی‌ها و سروده‌های مادرانه، توجه به تربیت دینی و زیبایی‌ شناختی مادر و همچنین شناسایی تاثیر لالایی‌ها در ایجاد نشاط برای مادران و کودکان برگزار می‌شود.

وی افزود: لالایی نخستین آموزه‌ای است که مادران و پدران و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها به کودکان می‌آموزند و در شکل‌گیری شخصیت و ساختار فکری و فرهنگی کودکان نقش بسزایی دارد. لالایی در شناخت بیشتر اعضای خانواده با فرهنگ، هویت ایرانی اسلامی، ترویج آداب و رسوم ملی و محلی نقش مهمی ایفا می‌کند.

بختیاری درباره اجرای علاقمندان در این جشنواره بیان کرد: در این جشنواره مادران و مادربزرگ‌ها می‌توانند اجرای تک‌ نفره خود را به صورت فایل صوتی یک‌ دقیقه‌ای ارسال کنند. هر مادر یا مادربزرگ می‌تواند حداکثر سه اثر را اجرا و ارسال کند. استفاده از سازهای محلی، سنتی و کلاسیک در اجرا بلامانع است و لالایی‌های با زبان محلی باید همراه با ترجمه لالایی ارسال شود و در عین حال متن لالایی‌ها می‌تواند از شاعران معاصر و میراث شفاهی مادران کهن باشد.

وی در پایان درباره نحوه ارسال آثار گفت: مادران و مادربزرگ‌ها باید فایل‌های صوتی خود را همراه با مشخصات از جمله نام و نام خانوادگی، آدرس دقیق محل سکونت و شماره تماس به دبیرخانه ارسال کنند. آثار می‌تواند به زبان و گویش‌های مختلف ایران‌ زمین اجرا شود. علاقه‌مندان می‌توانند فایل‌های صوتی خود را به شکلی که کلمات با وضوح شنیده شود، تا ۹ بهمن ماه به شماره واتساپ ۰۹۰۲۱۹۱۹۲۵۰ به نام فرهنگسرای رویش ارسال کنند.

منبع: صبا

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه