رفتن به بالا
  • سه شنبه - 23 آذر 1400 - 09:38
  • کد خبر : ۱۰۰۳۷
  • چاپ خبر : موفقیت نوازنده ایرانی در کره جنوبی

موفقیت نوازنده ایرانی در کره جنوبی

سهیل سلیم‌زاده آهنگساز و نوازنده موسیقی که چندی پیش به‌عنوان یکی از برندگان یک فستیوال بین‌المللی معرفی شده، ضمن اشاره به جزییات این حضور خارجی توضیح داد: چندی پیش در فستیوالی به نام « Re –Create» در شهر سئول کشور کره جنوبی شرکت کردم. این فستیوال با هدف بازآفرینی و تفسیر متفاوتی از آثار کلاسیک […]

سهیل سلیم‌زاده آهنگساز و نوازنده موسیقی که چندی پیش به‌عنوان یکی از برندگان یک فستیوال بین‌المللی معرفی شده، ضمن اشاره به جزییات این حضور خارجی توضیح داد: چندی پیش در فستیوالی به نام « Re –Create» در شهر سئول کشور کره جنوبی شرکت کردم. این فستیوال با هدف بازآفرینی و تفسیر متفاوتی از آثار کلاسیک یا فولکلور کشورها و فرهنگ‌های مختلف شکل گرفته و بیش‌از ۱۵۰ شرکت‌کننده از کشورهای مختلف در آن شرکت کردند.

وی افزود: فراخوان این فستیوال در دو بخش «ارکسترال» و «آنسامبل مجلسی» بوده که ۴ نفر از منتخبان بخش ارکسترال و ۸ نفر از منتخبان بخش آنسامبل مجلسی برگزیده شدند. در این میان خوشبختانه در بین آثار برگزیده بخش ارکسترال «راپسودی طبرستان» از آثار بنده از کشور ایران نیز به عنوان اثر برگزیده انتخاب شد. این اثر که تفسیر و بازآفرینی از موسیقی فولکلور شمال ایران با ایجاد پلی میان گذشته و حال بین نغمه‌های فولکلور منطقه گیلان و مازندران و موسیقی کلاسیک است که خوشبختانه مورد توجه برگزارکنندگان این فستیوال قرار گرفت و طبق برنامه‌ریزی های انجام گرفته هم قرار است طی روزهای آینده در شهر سئول پیش روی مخاطبان قرار گیرد.

وی درباره «راپسودی طبرستان» گفت: راپسودی طبرستان قطعه‌ای در فرم راپسودی نوشته شده برای ارکستر سمفونیک است. این قطعه با تلفیق و ترکیبی از موسیقی فولکلور و شناخته‌شده منطقه شمال ایران که در قدیم طبرستان نام داشت شکل گرفته، موسیقی‌های فولکلور که عمدتاً موسیقی تک‌صدایی با جملات کوتاه هستند تحت تاثیر تغییراتی در ساختار ملودی آنها و ترکیب با ملودی‌های ساخته‌شده آهنگساز و تلفیق با هارمونی‌های موسیقی کلاسیک در فرم راپسودی نوشته شده‌است. در این راپسودی رد نغمه‌های فولکلور همچون «رعنا»، «یار نارنجی»، «گلنسا» به چشم می‌خورد.

سهیل سلیم زاده از جمله آهنگسازان، تنظیم کنندگان و نوازندگان موسیقی است که موسیقی را با ساز ویولن نزد بابک شهرکی آغاز کرده و در کنار یادگیری ساز ویولن فراگیری مبانی آهنگسازی و تنظیم نیز نزد این هنرمند را نیز ادامه داد. این هنرمند در کنار این فعالیت‌ها به یادگیری ارکستراسیون و آهنگسازی به‌صورت خودآموز و مطالعه شخصی همچنین تحت تاثیر آثار آهنگسازانی همچون فکرت امیرف، نیکلای ریمسکی کورساکف و شهرداد روحانی پرداخت. در این بین از محضر احمد پژمان در زمینه آهنگسازی کلاسیک و همچنین شهرداد روحانی در زمینه رهبری ارکستر بهره بسیار برد.

سلیم زاده در ۲۴ سالگی اولین آلبوم رسمی خود با نام «ساری‌گلین» که بازتنظیم و ضبط آثار فولکلور آذربایجان برای ارکستر بزرگ با همکاری هنرمندانی چون رامیز قلی‌اف، اعتبار قاسم‌بیئلی، وحید اسداللهی و ناصر رحیمی منتشر کرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه