رفتن به بالا
  • یکشنبه - 16 آبان 1400 - 13:25
  • کد خبر : ۹۷۵۰
  • چاپ خبر : احسان حاجی‌علی‌عسگر برای «ایران» می‌خواند

احسان حاجی‌علی‌عسگر برای «ایران» می‌خواند

احسان حاجی‌علی‌عسگر خواننده درباره اثر جدید خود گفت: هم اکنون در تدارک و برنامه‌ریزی برای انتشار اثر جدید خود هستم که عنوان این اثر «ایران» است و در حال اخذ مجوزهای لازم برای انتشار این اثر هستیم که این اثر موسیقایی به زودی در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد. این خواننده در ادامه بیان کرد: بعد […]

احسان حاجی‌علی‌عسگر خواننده درباره اثر جدید خود گفت: هم اکنون در تدارک و برنامه‌ریزی برای انتشار اثر جدید خود هستم که عنوان این اثر «ایران» است و در حال اخذ مجوزهای لازم برای انتشار این اثر هستیم که این اثر موسیقایی به زودی در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد.

این خواننده در ادامه بیان کرد: بعد از گذشت چند سال دوری از سرزمین مادری و جایی که تمامیت من رو تشکیل می‌دهد تصمیم گرفتم در کنار تدریس موسیقی سنتی قطعه‌ای را برای وطنم بسازم و بخوانم. این اثر موسیقایی جوابی برای تمامی سوال‌هایم و احساسی وصف ناشدنی از همه دلتنگی‌هایم است.

وی افزود: در کنار دوستان و بزرگان ادیبی که در ینگه دنیا شناختم با محمدرضا پاکنژاد شخصی افتاده و مملو از عشق آشنا شدم که گرمی کلامش در نظم شیرینش هم صدا با نغمات درونی من بود. از او پرسیدم آیا می‌توانیم کار مشترکی داشته باشیم که در خور وطن باشد؟ با اشتیاق کامل استقبال کرد و پذیرفت. فردای آن روز متن شعری گیرا و لبریز از صفات و استعاره‌هایی در خور ایران را برایم فرستاد.

این هنرمند در ادامه تاکید کرد: در این شعر از نام بیشتر اسطوره‌های ایران زمین استفاده شده است. آن را نه یک بار که هر چند بار که می‌خواندم نتی جدید از درونم شکوفا می‌شد. بعد از دو هفته نت‌نویسی و باز بینی اثر آن را کامل کردم و اتد کار را برای دوست حرفه‌ای و کار بلدم مازیار مرتاضیه فرستادم. او هم مانند من با ممارست و دقت کامل آن را تنظیم کرد. همچنین آهنگسازی این اثر به عهده خودم بوده است. نتیجه این شد که اثر مشترک ما برای ایران عزیزمان را «ایران» گذاشتیم.

این خواننده در پایان گفت: اثر «ایران» متفاوت با تمامی قطعاتی است که در هفت آلبوم قبلی‌ام کار کردم. زیرا هم حال و هوای عاشقی دارد. هم حماسی، هم لطافت و هم نقد دارد. این اثر موسیقایی ماه آینده طی قراردادی که با کمپانی سی دی بی‌بی بسته شده هم در ایران و هم در خارج از کشور منتشر می‌شود. امیدوارم این اثر مورد استقبال مردم عزیز و هنر دوست وطنم قرار گیرد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه