رفتن به بالا
  • سه شنبه - 11 آبان 1400 - 10:03
  • کد خبر : ۹۷۰۱
  • چاپ خبر : توسط آکادمی شایا اسدی کارگاه «ارکستراسیون» برگزار می‌شود

توسط آکادمی شایا اسدی کارگاه «ارکستراسیون» برگزار می‌شود

شایا اسدی (موسیقیدان و مدیر آکادمی شایا اسدی) گفت: کارگاه «ارکستراسیون» ۱۵ آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود که این دوره شامل ۱۲ جلسه ۹۰ دقیقه‌ای است که در آن دو مبحث مهم پارتیتورنویسی و تکنیک‌های ارکستراسیون به صورت فشرده بررسی می‌شود. این هنرمند در ادامه بیان کرد: ارکستراسیون یکی از شاخه‌های مهم آهنگسازی است […]

شایا اسدی (موسیقیدان و مدیر آکادمی شایا اسدی) گفت: کارگاه «ارکستراسیون» ۱۵ آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود که این دوره شامل ۱۲ جلسه ۹۰ دقیقه‌ای است که در آن دو مبحث مهم پارتیتورنویسی و تکنیک‌های ارکستراسیون به صورت فشرده بررسی می‌شود.

این هنرمند در ادامه بیان کرد: ارکستراسیون یکی از شاخه‌های مهم آهنگسازی است و برای آموختن آن لازم است هنرجو به هارمونی، سازشناسی و فرم آشنایی داشته باشد.

وی افزود: همچنین پارتیتورنویسی شامل قواعد و اصول نگارش پارتیتور مانند نگارش ظاهری پارتیتور، اصول نوشتاری نت‌ها و علائم موسیقایی، اسامی و تعداد سازها و ترتیب قرار گرفتن آن‌ها است.

این موسیقیدان در ادامه تاکید کرد: تکنیک‌های ارکستراسیون شامل فرمول‌های تعادل در هر گروه، مقایسه طنین بین گروهها، تقویت ملودی به شیوه‌های مصنوعی و طبیعی، شیوه‌های دوبله ملودی، پدال در ارکستر و…است.

وی در پایان گفت: تدریس این ورکشاپ به عهده علی اکبر قربانی آهنگساز، رهبر ارکستر و استاد دانشگاه است و این کارگاه از سوی آکادمی شایا اسدی برگزار می‌شود.

منبع: ایلنا

 

اخبار مرتبط:

شایا اسدی کارگاه «تجزیه و تحلیل ردیف» برگزار می‌کند

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه