رفتن به بالا
  • دوشنبه - 3 آبان 1400 - 08:44
  • کد خبر : ۹۵۷۸
  • چاپ خبر : اختتامیه جشنواره موسیقی نواحی؛ دبیرخانه دائمی جشنواره در کرمان دایر می‌شود

اختتامیه جشنواره موسیقی نواحی؛ دبیرخانه دائمی جشنواره در کرمان دایر می‌شود

چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران با شعار «وحدت در کثرت موسیقی اقوام ایران» در کرمان به کار خود پایان داد و سرپرست معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از موافقت با دایرشدن دبیرخانه دائمی این جشنواره در کرمان خبر داد. با حضور مسئولان و مردم اختتامیه چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران با شعار […]

چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران با شعار «وحدت در کثرت موسیقی اقوام ایران» در کرمان به کار خود پایان داد و سرپرست معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از موافقت با دایرشدن دبیرخانه دائمی این جشنواره در کرمان خبر داد.

با حضور مسئولان و مردم اختتامیه چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران با شعار «وحدت در کثرت موسیقی اقوام ایران» در کرمان به کار خود پایان داد و محمد شالویی سرپرست معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از موافقت با دایرشدن دبیرخانه دائمی این جشنواره در کرمان خبر داد.

سرپرست معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین با تشکر از برگزارکنندگان این جشنواره اظهار داشت: با پیشنهاد کرمانی‌ها مبنی بر راه‌اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره موسیقی در استان کرمان موافقت می‌کنم و از مدیرکل ارشاد استان تقاضا می‌کنم از فردا ساز و کار دبیرخانه را فراهم کنند و حمایت‌های لازم را وزارت ارشاد و انجمن موسیقی و …  در این زمینه خواهند داشت.

شالویی با بیان اینکه یقینا کرمان این ظرفیت را دارد که بتواند این جشنواره را برای همیشه میزبانی کند و به خوبی از عهده میزبانی برآمده است، عنوان کرد: سیاست دولت در برنامه‌های فرهنگی و هنری توزیع برنامه‌ها به سراسر کشور است و تمرکززدایی از پایتخت جزو اولویت‌های ما است که برنامه‌ها با توجه به ظرفیت و امکانات به سراسر کشور برود.

وی با بیان اینکه این یک سیاست جدی است که عملیاتی خواهد شد و دبیرخانه دائمی جشنواره موسیقی از آغازین برنامه‌های تمرکز زدایی است که به کرمان داده شد، خاطرنشان کرد: این جشنواره نام و شعار بسیار زیبایی دارد، کثرت در ظاهر است وقتی به باطن رجوع می‌کنیم چیزی جز وحدت نمی‌بینم، اقوام کشور با یکدیگر گره و پیوند خوردند و قابلیت گسستگی ندارند و پیوند قلبی دارند

شالویی اظهار داشت: در حقیقت هیچ حقیقت و معرفتی را نمی‌توانیم عرضه کنیم مگر اینکه با هنری آمیخته شود و این می‌تواند در موسیقی باشد و مبنای ما این است این موسیقی اصیل را حمایت کنیم که با مردم آمیخته شده است.

سرپرست معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: بهترین نوع هنر را می‌توانیم در موسیقی محلی خود پیدا کنیم که پیشینه دیرینه‌ای دارد و وزارت ارشاد هم حمایت ویژه‌ای خواهد داشت.

علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کرمان نیز بیان داشت: کرمان میزبان جشنواره‌ای بود که طنین آن چند روزی است که در استان نواخته می‌شود و امشب در پایان دور دیگری از این جشنواره رسیدیم که به همت هنرمندان و مدیران عالی استان و وزارتخانه نگذاشتند چراغ جشنواره خاموش شود.

وی افزود: سال گشته به مدد فضای مجازی هنرنمایی هنرمندان را در جشنواره به نمایش گذاشتند و امسال هم به رغم محدویت‌های کرونایی با رعایت پروتکل‌ها و با حضور حدود 70 هنرمند، این مهم به انجام رسید.

چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران که از 29 آبان ماه در کرمان کلید خورد و به شکل غیررقابتی برگزار شد، 2 آبان به کار خود پایان داد.

 

منبع: فارس

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه