رفتن به بالا
  • جمعه - 30 مهر 1400 - 01:21
  • کد خبر : ۹۴۶۷
  • چاپ خبر : شنیدن «شش قطعه موسیقی مجلسی» در یک آلبوم

شنیدن «شش قطعه موسیقی مجلسی» در یک آلبوم

«شش قطعه موسیقی مجلسی»، مجموعه‌ای از آثار نوید برگریزان آهنگساز و موزیکولوژیست است که در ۱۰ سال گذشته ساخته شده است. این مجموعه که در آلمان، دانمارک و آمریکا اجرا و ضبط شده ، گوشه‌ای از تجربیات آهنگساز، شامل سه قطعه‌ تکنوازی برای ویولن، ویولا، ساکسیفون آلتو و همچنین یک دونوازی فلوت و پیانو، یک […]

«شش قطعه موسیقی مجلسی»، مجموعه‌ای از آثار نوید برگریزان آهنگساز و موزیکولوژیست است که در ۱۰ سال گذشته ساخته شده است.

این مجموعه که در آلمان، دانمارک و آمریکا اجرا و ضبط شده ، گوشه‌ای از تجربیات آهنگساز، شامل سه قطعه‌ تکنوازی برای ویولن، ویولا، ساکسیفون آلتو و همچنین یک دونوازی فلوت و پیانو، یک کوارتت زهی و یک قطعه برای کلارینت باس و صداهای الکترونیک هستند.

آهنگساز در این قطعات، تجربیات خود را در زمینه‌ میکروتونالیته و کوک با تأثیرات اینتروالیک و ریتمیک فرهنگ‌های موسیقایی غیر غربی در هم می‌آمیزد. او هم‌چنین از تکنیک‌های ناشی از ترکیبات اصوات الکترونیک و بداهه‌نوازی نوشته شده استفاده می‌کند و سعی در بسط زبان موسیقایی خود بر پایه‌ پژوهش‌هایش دارد.

«کانوبالیزم» برای باس کلارینت و صداهای الکترونیک با اجرای یوناس فرولوند، «تمرین کوک شماره ۳» برای کوارتت زهی با اجرای کوارتت زهی بوستون، «اسپین تاپ» برای ویولن سولو با اجرای ایمی لیدل، «تابلوهای یک میکرو – نمایشگاه» برای ساکسوفون آلتو با اجرای لوران استوپی، «دریاچه مسی» برای ویولای سولو با اجرای مانفرد اشتانکه، «تمرین کوک شماره صفر» برای فلوت و پیانو با اجرای امیلی تئوبالد با نوازندگی فلوت امیلی تئوبالد و نوازندگی پیانو ناستازیا ناپلوکووا قطعاتی هستند که در این آلبوم گنجانده شده اند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه