رفتن به بالا
  • شنبه - 24 مهر 1400 - 09:46
  • کد خبر : ۹۳۶۳
  • چاپ خبر : حال مادر لالایی های قشقایی خوب نیست

حال مادر لالایی های قشقایی خوب نیست

به نقل از موسسه هنرمندان پیشکسوت، پروین بهمنی، خالق لالایی‌های مادرانه ایران‌زمین، به دلیل وخامت مشکلات قلبی ریوی در بیمارستان بستری شد. دامون شش‌بلوکی (فرزند پروین بهمنی) در خصوص حال عمومی این استاد پیشکسوت که در بیمارستان امام سجاد (ع) بستری شده است گفت: «از بعدظهر دیروز (چهارشنبه ۲۱ مهر) که حال مادر رو به […]

به نقل از موسسه هنرمندان پیشکسوت، پروین بهمنی، خالق لالایی‌های مادرانه ایران‌زمین، به دلیل وخامت مشکلات قلبی ریوی در بیمارستان بستری شد.

دامون شش‌بلوکی (فرزند پروین بهمنی) در خصوص حال عمومی این استاد پیشکسوت که در بیمارستان امام سجاد (ع) بستری شده است گفت: «از بعدظهر دیروز (چهارشنبه ۲۱ مهر) که حال مادر رو به وخامت گذاشت و حتی قدرت تکلمش را از دست داد. با توجه به این‌که چند وقت پیش بر اثر سانحه زمین‌خوردگی پشت سرش به شدت جراحت دیده بود و از قبل نیز مشکل حاد قلبی و ریوی داشت، امروز شرایط به مراتب وخیم‌تر شد. به محض ویزیت، پزشک مربوطه در این خصوص گفت که یکی از ریه‌های بیمار کاملا از آب پر و متورم شده و نیمی از ریه دیگر را آب گرفته و همین مشکل باعث تورم شدید قلب شده است.»

پروین بهمنی، متولد ۱۳۲۸ در شیراز، خالق لالایی‌های محلی و پژوهشگر فرهنگ قشقایی است. او فارغ‌التحصیل دانش سرای تربیت معلم بوده و در کسوت معلمی خدمت کرده است. این پژوهشگر پس از سال‌ها تحقیق و اجرا و گردآوری لالایی‌های مناطق مختلف ایران‌زمین، نشان درجه یک هنری (دکتری) را از وزارت فرهنگ و ارشاد دریافت کرد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه