رفتن به بالا
  • یکشنبه - 18 مهر 1400 - 08:48
  • کد خبر : ۹۲۳۹
  • چاپ خبر : کتاب «بازگشت به اصل» منتشر شد؛ فنون زبان موسیقایی در گفت‌وگو رضا والی
توسط انتشارات کارگاه موسیقی؛

کتاب «بازگشت به اصل» منتشر شد؛ فنون زبان موسیقایی در گفت‌وگو رضا والی

کتاب «بازگشت به اصل» شامل گفت‌وگوهای احسان توکل با رضا والی، موسیقیدان بین‌المللی ایرانی توسط انتشارات کارگاه موسیقی منتشر شد. انتشارات کارگاه موسیقی کتاب «بازگشت به اصل، فنون یک زبان موسیقایی گفتگو با رضا والی» را با تدوین و تشریح احسان توکل در شمارگان ۵۰۰ نسخه، ۸۴ صفحه و بهای ۵۰ هزار تومان منتشر کرد. […]

کتاب «بازگشت به اصل» شامل گفت‌وگوهای احسان توکل با رضا والی، موسیقیدان بین‌المللی ایرانی توسط انتشارات کارگاه موسیقی منتشر شد.

انتشارات کارگاه موسیقی کتاب «بازگشت به اصل، فنون یک زبان موسیقایی گفتگو با رضا والی» را با تدوین و تشریح احسان توکل در شمارگان ۵۰۰ نسخه، ۸۴ صفحه و بهای ۵۰ هزار تومان منتشر کرد.

این کتاب در مورد تجربه رضا والی در بازگشت به موسیقی فرهنگ خود، پس از حدود پنجاه سال مطالعه و آموزش موسیقی اروپایی / غربی است. والی با انتقاد از تفکر اروپامحور در موسیقی، به‌ویژه در آموزش موسیقی، شروع کرده در ادامه، به تحلیل سیستم موسیقی ایران، دستگاه مقام، می‌پردازد. تمام جنبه‌های سیستم، فواصل، دانگ‌ها، ریتم، فرم و… از نظر یک آهنگساز معاصر ایرانی مورد بررسی و بحث قرار می‌گیرند. این کتاب به صورت گفت‌وگو با آهنگساز ایرانی آقای احسان توکل تدوین شده است.

رضا والی متولد ۱۳۳۱ در قزوین، موسیقی‌دان و آهنگساز است. او در دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی وین آهنگسازی آموخت و در دانشگاه پیتسبرگ دکتری آهنگسازی و تئوری موسیقی گرفت. والی اکنون عضو هیات علمی دانشگاه کارنگی ملون است. او از موسیقی‌دانان موسیقی سمفونیک ایرانی است و آثار ارکستری‌اش توسط ارکستر سمفونیک‌های متعددی همچون ارکستر سمفونیک پیتسبرگ، سمفونی سیاتل، پروژه سمفونی مدرن بوستون و… اجرا شده‌است. آثار مجلسی‌اش نیز توسط گروه‌هایی نظیر آنسامبل کوارتتو لاتینوآمریکانو و کوارتت کرونوس اجرا و با استقبال مخاطبان غربی مواجه شده است. او در اسفند ۱۳۹۹، برای آهنگسازی آلبوم موسیقی سرنا، برنده جایزه باربد از سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر شد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه