رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 14 مهر 1400 - 13:38
  • کد خبر : ۹۱۹۹
  • چاپ خبر : حرفی در موسیقی مذهبی ایران برای گفتن نداریم

حرفی در موسیقی مذهبی ایران برای گفتن نداریم

امیرحسین سمیعی مدیر موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران پیرامون آثار تولید شده این مرکز در ماه محرم و صفر بیان کرد: ما نگاه آسیب‌شناسانه داشتیم به حضور تأسف‌برانگیز موسیقی‌های مبتذلی که به ایران راه پیدا کرده است. از آنجایی که جریان کلی موسیقی با دیگر ژانر‌های آن مثل موسیقی آئینی و مذهبی نیز در […]

امیرحسین سمیعی مدیر موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران پیرامون آثار تولید شده این مرکز در ماه محرم و صفر بیان کرد: ما نگاه آسیب‌شناسانه داشتیم به حضور تأسف‌برانگیز موسیقی‌های مبتذلی که به ایران راه پیدا کرده است. از آنجایی که جریان کلی موسیقی با دیگر ژانر‌های آن مثل موسیقی آئینی و مذهبی نیز در هم تنیده است؛ این آسیب به موسیقی مذهبی نیز نفوذ کرده و آن را نیز تحت تاثیر مستقیم قرار داده است.

وی عنوان کرد: چگونه است که در مباحث عقیدتی در دنیا از معتبرترین، رساترین و ریشه‌دارترین محتوای فرهنگی برای تولید آثار استفاده می‌شود اما در کشور ما که یک نظام ایدئولوژیک داریم و محکم‌ترین پرچم‌دار شیعه در جهان هستیم، در حوزه موسیقی مذهبی و عقیدتی دچار یک خلاء هستیم و نمی‌توانیم سر بلند کنیم و امروز حرف زیادی برای گفتن نداریم.

مدیر موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تصریح کرد: ما نهادی سیاست‌گذار نیستیم و مدیریت موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نهادی کاملاً اجرایی و عملیاتی در حوزه موسیقی است که متولی بخش مهمی از سبد شنیداری مردم شهر را بر عهده دارد.

سمیعی در رابطه با آلبوم‌های تولیدی این مرکز گفت:‌ حرکتی از سال گذشته به نام «مرثیه ناتمام» شروع شد که یک آلبوم آوازی در حوزه موسیقی عاشورایی و کاری فخیم و متخصصانه بود. امسال با توجه به تجربه پیشین متوجه شدیم مردم خیلی تمایلی به گوش کردن آواز تنها ندارند و اینگونه آثار مخاطب کمتری دارد. این موضوع یک معضلی است که چرا به اینجا رسیده‌ایم و مردم آواز را به تنهایی گوش نمی‌کنند.

منبع: ایکنا

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه