رفتن به بالا
  • سه شنبه - 13 مهر 1400 - 16:00
  • کد خبر : ۹۱۶۸
  • چاپ خبر : کتاب «کاروان صبا» به چاپ هشتم رسید

کتاب «کاروان صبا» به چاپ هشتم رسید

چاپ هشتم کتاب «کاروان صبا» هجده قطعه از آثار استاد ابوالحسن صبا با گردآوری مسعود شعاری از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد. ابوالحسن صبا (۱۲۸۱-۱۳۳۶) موسیقی‌دان بزرگ و نوازندة چیره‌دست معاصر در نوازندگی چند ساز استاد بود. از جمله تألیفات او می‌توان جزوة آموزشی ویولن، چهار جزوه برای سنتور، و یک […]

چاپ هشتم کتاب «کاروان صبا» هجده قطعه از آثار استاد ابوالحسن صبا با گردآوری مسعود شعاری از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

ابوالحسن صبا (۱۲۸۱-۱۳۳۶) موسیقی‌دان بزرگ و نوازندة چیره‌دست معاصر در نوازندگی چند ساز استاد بود. از جمله تألیفات او می‌توان جزوة آموزشی ویولن، چهار جزوه برای سنتور، و یک جزوه برای تار و سه‌تار را نام برد. در جزوات آموزشی ویولن استاد صبا، قطعات بسیار زیبایی درج است که با انتقال برای سه‌تار می‌توان از آنها استفاده کرد.

کتاب حاضر منتخبی است از این آثار که برای سه‌تار تنظیم شده است و در شیوة نگارش و به نت درآوردن قطعات موسیقی آنها فهرستی متشکل از علائم و نشانه‌ها تهیه کرده و با به کار بردن آنها ظرائف و حالت‌ها را به ساختمان اصلی ملودی وارد کرده‌اند، به‌نحوی که اگر ملودی بدون این علائم اجرا شود، چارچوب اصلی قطعه باقی می‌ماند. هجده قطعة این کتاب با اجرای قطعات در نوار «کاروان صبا» مطابقت دارد.

چاپ هشتم این کتاب در ۵۱ صفحۀ رحلی، شمارگان ۱.۰۰۰ نسخه و با قیمت ۴۰.۰۰۰ تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقمندان به مباحث این حوزه قرار گرفته است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه