رفتن به بالا
  • دوشنبه - 12 مهر 1400 - 11:00
  • کد خبر : ۹۱۴۷
  • چاپ خبر : انتشار نماهنگ «سایه روشن» مهدی کلانتری در تجلیل از پرستاران و کادر درمان

انتشار نماهنگ «سایه روشن» مهدی کلانتری در تجلیل از پرستاران و کادر درمان

نماهنگ و تک آهنگ بی‌کلام «سایه روشن» با آهنگسازی و تک نوازی کنترباس مهدی کلانتری و کارگردانی پرویز کاظم‌لو با حال و هوایی متفاوت در تجلیل از پرستاران و کادر درمان طی روزهای کرونایی، منتشر شد. مهدی کلانتری از نوازندگان با سابقه ساز کنترباس که طی سال‌های گذشته فعالیت‌های متعددی در مجموعه‌ها و ارکسترهای معتبر […]

نماهنگ و تک آهنگ بی‌کلام «سایه روشن» با آهنگسازی و تک نوازی کنترباس مهدی کلانتری و کارگردانی پرویز کاظم‌لو با حال و هوایی متفاوت در تجلیل از پرستاران و کادر درمان طی روزهای کرونایی، منتشر شد.

مهدی کلانتری از نوازندگان با سابقه ساز کنترباس که طی سال‌های گذشته فعالیت‌های متعددی در مجموعه‌ها و ارکسترهای معتبر کشورمان داشته درباره انگیزه‌های خود برای ساخت و تولید این اثر موسیقایی نوشته است:

«چونان برگ سرگردانی در باد از شاخه جدا مانده و معلق، که ناگاه تو آمدی در ردایی سفید، با دستانی پر از مهر، جاوید باد نام شما مدافعان سلامت؛ و در روزگار ناجوانمردانه سرد امروز تصمیم گروه کوچک ما با حرف‌های موسیقی و سینمایی‌مان این بوده که ادای دینی هر چند ناچیز به این عزیزان از جان گذشته داشته باشیم تا صدای خوش شفا را هنرمندانه‌تر به گوش برسانیم که هم او اول و آخر علاج همه دردهاست.

در مقام معرفی این موزیک ویدیو هم باید گفت هدف برتر، همان تقدیر از این فرشتگان زمینی است که به همت یک گروه موسیقی و یک گروه قدرتمند و توانمند سینمایی به ثمر نشسته که این خود به منزله سپاسگزاری بی‌پایان از جانب این مجموعه و تمامی اهالی هنر از خط مقدم این روزهایمان است واگر بخواهم توصیفی از موسیقی این اثر داشته باشم باید بگویم ترکیبی از درد کشیدن در راه زیبایی و تکامل بوده که امیدوارم تا حدی موفق بوده باشم.

من در این ماه‌های سخت و دشوار وقتی جای ماسک را روی صورت پرستاران و آن پوشش ویژه کادر درمانی بخش کرونایی بیمارستان‌ها را می‌دیدم، همواره شرمنده می‌شدم. شرایطی که موجب شد با دوست هنرمندم پرویز کاظم لو ساخت پروژه «سایه روشن» را آغاز کنیم و امیدوارم حالا که کار به سرانجام رسیده، در حد توان خود کوشیده باشد تا مورد پسند این مدافعان عزیز سلامت قرار گرفته و بخش کوچکی از آلام و فعالیت‌های جانفرسای آنان در روزهای کرونایی را جبران کند. عزیزانی که در این چند ماه هر آنچه در توان داشتند انجام داده و ما را شرمنده فداکاری و ایثار مثال زدنی و فراموش نشدنی خود کردند.

تشکر ویژه هم دارم از محسن رجب‌پور مدیر موسسه ترانه شرقی برای انتشار این اثر و همچنین از رضا اذر نجات مدیر شرکت «ترنم نغمه آبگون» برای دریافت مجوز این نماهنگ که در طول پروسه تولید همراهمان بودند.»

پرویز کاظم‌لو نویسنده و کارگردان نماهنگ «سایه روشن» نیز پیرامون حضورش در این پروژه اظهار کرد: وقتی مهدی کلانتری به من پیشنهاد ساخت این نماهنگ را داد، در ابتدا ماکت موسیقی اثر را گوش دادم و بلافاصله فضا به گونه‌ای شکل گرفت که سناریوی کلی اثر در ذهنم ساخته شد. بنابراین با اشتیاق بیشتری تصمیم گرفتم کارگردانی اثر را به عهده بگیرم. چرا که معتقد بودم برای یک هنرمند چه شرایطی از این بهتر که فضایی را پیش روی خود ببیند که می‌تواند به سهم خود قدردان کادر درمانی باشد که این روزها جانانه در عرصه سلامت فعالیت می‌کنند.

وی افزود: برهمین مبنا از مهدی ایل بیگی خواستم تا مدیریت فیلمبرداری کار را به عهده بگیرد و خوشبختانه شرایط به گونه‌ای پیش رفت که او نه تنها در فیلمبرداری، که در کارگردانی اثر نیز همراه بسیار خوبی برای من در تصویرسازی و بازی بازیگران بود. در اینجا لازم است از منصور سلطانی تهیه کننده پروژه، علی نصیرنیا طراح صحنه و جمشید قدرتی فراهم کننده تجهیزات تصویری نیز قدردانی ویژه‌ای داشته باشم که دوستانه در کنار ما حضور موثری داشتند. البته این پروژه یک تلخی ناگوار هم برای همه ما داشت و آن از دست دادن لاریسا حسینی یکی از بازیگران اهل کشور افغانستان به عنوان یکی از بازیگران پروژه، درست یک روز پس از پایان فیلمبرداری بود که همه‌مان را غمگین کرد.

دیگر عوامل این پروژه عبارتند از: کارگردان: پرویز کاظم‌لو – مهدی ایل بیگی / مدیر فیلم برداری: مهدی ایل بیگی / نوازندگان ویولن: آرش جامع و امین واحدی/ نوازندگان ویولا: پژمان اختیاری، پگاه عبدالله زاده/ نوازنده ویولنسل: بهرنگ معتمدی/ نوازنده کنترباس: رضا دستفال/ نوازنده ترومپت: علی ضرابی/ نوازنده سازهای ضربی: محمد پناهیان/ نوازنده پیانو و کنترباس: مهدی کلانتری/ ضبط و میکس و مستر: استودیو پژمان/ تدوینگر: علی شریعت پناه/ عکاس: محمد خرم ابادی / گریم بازیگران: یلما شهباز زاده/ طراح صحنه: علی نصیری نیا و حمید بخشی/ تدارکات: خبات صالحی/ تهیه‌کنندگان: منصور سلطانی و پرویز کاظم لو / بازیگران: لاریسا حسینی و بهار حیدری.

می توانید این نماهنگ را مشاهده کنید:

 

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه