رفتن به بالا
  • پنجشنبه - 8 مهر 1400 - 14:34
  • کد خبر : ۹۰۸۱
  • چاپ خبر : «محسن شریفیان» و «لیانا شریفیان» در پاریس می‌نوازند

«محسن شریفیان» و «لیانا شریفیان» در پاریس می‌نوازند

نوای بیست و چهارمین فستیوال موسیقی دلومژینر (خیال)، پس از دو سال با ملودی‌های بالکان، ایران، سیسیلی و آواهای بریتانیایی از  24 تا 26 سپتامبر طنین انداز خواهد شد. در این رویداد، هنرمندان و نوازندگان چیره دست به معرفی آیین ها و موسیقی های گوناگونی مانند آفریقایی، کوبایی، ماکاهای عثمانی، شیپورهای کولی، ویولن هندوستانی، نی […]

نوای بیست و چهارمین فستیوال موسیقی دلومژینر (خیال)، پس از دو سال با ملودی‌های بالکان، ایران، سیسیلی و آواهای بریتانیایی از  24 تا 26 سپتامبر طنین انداز خواهد شد.

در این رویداد، هنرمندان و نوازندگان چیره دست به معرفی آیین ها و موسیقی های گوناگونی مانند آفریقایی، کوبایی، ماکاهای عثمانی، شیپورهای کولی، ویولن هندوستانی، نی انبان ایرانی، صداهای وسیع چند صدایی کورسیکا و برتون، خوانندگی عرفانی از اتیوپی و … خواهند پرداخت.

این جشنواره بین المللی شبی را به موسیقی بوشهر از جنوب ایران اختصاص داده و این را فرصتی برای کشف آهنگ ها و‌ نواهای موسیقی سنتی در فرهنگ‌های گوناگون با هنرمندان جوان مستعد معرفی کرده است.

«لیانا شریفیان»، نوازنده جوان بوشهری در این فستیوال به معرفی «نی انبان» به عنوان شاخص ترین ساز جنوب ایران خواهد پرداخت.

شایان ذکر است که در حاشیه این فستیوال جهانی که با همراهی دانشگاه ها و مراکز آموزشی در حوزه موسیقی برگزار خواهد شد، کارگاه های آموزشی و تخصصی موسیقی نیز برای هنرجویان و علاقمندان به موسیقی ملل برگزار خواهد شد.

مستر كلاس نى انبان لیانا شریفیان به منظور معرفی موسیقی ملل با موضوع «موسیقی جنوب ایران» برای هنرآموزان كنسرواتوار موسيقى شهر دانكقك که شهری در شمال فرانسه است از جمله این کارگاه های آموزشی  است.

ديدار این بانوی هنرمند جنوبی با اساتيد نى انبان فرانسوى و اجراهای مشترك تحت عنوان «شب موسيقى بوشهر و بريتانى» و دو نوازى با نوازنده نى انبان فرانسوى از جمله برنامه هایی است که از سوی برگزارکنندگان جشنواره اعلام شده است.

«محسن شریفیان» در این فستیوال با نواختن سازهای کوبه ای، لیانا شریفیان را همراهی می کند. این پدر و دختر برای اولین بار است که در قالب دونوازی بر روی صحنه خواهند رفت.

 

منبع: موسیقی ما

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه