رفتن به بالا
  • دوشنبه - 5 مهر 1400 - 14:20
  • کد خبر : ۹۰۰۰
  • چاپ خبر : همکاری موسیقایی ایران با ترکیه بیشتر می شود

همکاری موسیقایی ایران با ترکیه بیشتر می شود

مهدی وجدانی آهنگساز‌ و‌ رهبر ارکستر‌ایرانی در تازه ترین فعالیت خود از شروع تمریناتش با ارکستر و همکاری با نوازندگان مطرح ترکیه خبر داد. وجدانی در این باره گفت: از اواخر سپتامبر تمریناتم را با ارکستر به عنوان رهبر مهمان شروع میکنم و امیدوار هستم اگر دچار پاندمی کرونا نشویم بتوانیم کنسرت را روی صحنه […]

مهدی وجدانی آهنگساز‌ و‌ رهبر ارکستر‌ایرانی در تازه ترین فعالیت خود از شروع تمریناتش با ارکستر و همکاری با نوازندگان مطرح ترکیه خبر داد.

وجدانی در این باره گفت: از اواخر سپتامبر تمریناتم را با ارکستر به عنوان رهبر مهمان شروع میکنم و امیدوار هستم اگر دچار پاندمی کرونا نشویم بتوانیم کنسرت را روی صحنه ببریم، همچنین قطعه ای موسیقی بی کلام را آهنگسازی کردم با عنوان «özlem» «دلتنگی» و از آنجا که ترکیب بندی سازها و ملودی این کار در فضای موسیقی ترکیه بود تصمیم گرفتم ضبط این اثر کار مشترکی با حضور نوازندگان ایرانی و ترک باشد.

در این قطعه «اونسال» از نوازندگان مطرح کلارینت با من همکاری داشته و از ایران سامان احتشامی، امیرحسین طائی و داود منادی نیز به عنوان نوازنده حضور دارند.

این پروژه همزمان در ترکیه و ایران ضبط شده و پس از انجام مراحل فنی در ماه اکتبر  پخش بین المللی خواهد شد.

او در ادامه افزود: قطعه دیگری را نیز با همکاری یکی از اساتید باقلاما و نویسنده ترکیه خواهم داشت که مجددا از همکاری نوازندگان بسیار خوب ایران نیز استفاده خواهم کرد تا ترکیب بندی جدیدی از سازهای اصیل ایرانی و ترکیه را به لحاظ هارمونی داشته باشیم که جزییاتش را با شروع ضبط آن اعلام خواهیم کرد.

وجدانی جدیدا قطعه موسیقی «دلدار» را که برای دو پیانو و ارکستر زهی آهنگسازی و تنظیم کرده است با نوازندگی سامان احتشامی و‌ امیرحسین طائی منتشر کرده است.

 

منبع: فارس

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه