رفتن به بالا
  • شنبه - 3 مهر 1400 - 13:45
  • کد خبر : ۸۹۱۴
  • چاپ خبر : پوستر پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان رونمایی شد

پوستر پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان رونمایی شد

کیانوش غریب‌پور که طراحی هویت بصری و پوستر جشنواره در دوره‌های سیزدهم و چهاردهم را برعهده داشت، امسال نیز پوستر و هویت بصری جشنواره را طراحی کرده است. ‎غریب‌پور درباره پوستر پانزدهمین دوره جشنواره ملی موسیقی جوان گفت: در سه دوره‌ای که طراحی هویت بصری جشنواره را برعهده داشته‌ام، تلاشم این بود که در هر […]

کیانوش غریب‌پور که طراحی هویت بصری و پوستر جشنواره در دوره‌های سیزدهم و چهاردهم را برعهده داشت، امسال نیز پوستر و هویت بصری جشنواره را طراحی کرده است.

‎غریب‌پور درباره پوستر پانزدهمین دوره جشنواره ملی موسیقی جوان گفت: در سه دوره‌ای که طراحی هویت بصری جشنواره را برعهده داشته‌ام، تلاشم این بود که در هر دوره ضمن حفظ شخصیت کاری خودم، فصای تصویری، رنگی و رویکرد متفاوتی را به کار ببرم. دوره سیزدهم یک فضای آیکونیک از سازها ساخته بودم، سال گذشته یک فضای تصویری رنگی از عناصری که نماد اجرا و پرفرمنس و ارائه را تداعی می‌کنند، بهره گرفتم و این بار تلاش کردم عناصر را ساده‌تر به نمایش بگذارم و ضمن حرکت در مسیر قبلی از تکرار و شباهت پوستر این دوره به دوره‌های قبل پرهیز کنم.

‎غریب‌پور در طراحی پوستر این دوره از یک عنصر بصری، شبیه دهانه یک ساز بادی در مرکز پوستر استفاده کرده است. او در توضیح این نماد تصویری گفت: برخلاف دوره‌های قبل که نشانی از سازهای ایرانی در پوستر دیده می‌شد این بار از یک تصویر عمومی‌تر و شبیه به ساز بادی استفاده کرده‌ام که اعلان و بیدارباش را القا می‌کند و از برگزاری جشنواره خبر می‌دهد.

‎بر اساس توضیحات این طراح گرافیک استفاده از نمادهای بصری با معانی عمومی‌تر؛ رویکرد جدیدی بوده برای اینکه به برگزاری جشنواره‌در شاخه‌های متعدد اشاره کرد.

‎غریب‌پور همچنین درباره موتیف‌های بیرون زده از دهانه ساز توضیح داد: این موتیف‌ها شبیه به نت اما در عین حال گیاهی و در حال رشد هستند که به اختصاص جشنواره به نسل جوان اشاره دارد. برای فضاسازی اطراف این نماد هم به سراغ نمادهای آشنا در کارهای گرافیکی خودم رفتم که بتواند ریتم و تکثیر فضای موسیقایی را در کل پوستر نمایش بدهد.

‎این طراح گرافیک همچنین درباره انتخاب رنگ‌های پوستر پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان نیز توضیح داد: ضمن در نظر داشتن تفاوت و تازگی پوستر نسبت به سال‌های گذشته، طیف رنگ‌هایی را مد نظر قرار دادم که احتمالا برای هنرمندان جوان و نسل جدید قابل پسند باشد. شاید نسل ما رنگ‌های دیگری بپسندد اما میانگین سنی شرکت‌کنندگان در جشنواره موسیقی جوان سلیقه دیگری دارد که امیدوارم به آن نزدیک شده باشم.

‎غریب‌پور سال ۱۳۹۸ و در سیزدهمین دوره جشنواره، لوگوی تازه‌ای برای جشنواره موسیقی جوان طراحی کرده که شامل یک پرنده، فضای دیاپازون و چند عنصر تصویری دیگر مرتبط با موسیقی است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه