رفتن به بالا
  • پنجشنبه - 1 مهر 1400 - 13:03
  • کد خبر : ۸۸۲۷
  • چاپ خبر : محمد گلریز: نهضت عاشورا یعنی عزت
محمد گلریز

محمد گلریز: نهضت عاشورا یعنی عزت

محمد گلریز خواننده موسیقی کشورمان که مهمان برنامه «نشان ارادت» شبکه دو سیما بود، درباره زمانی که اولین بار با امام حسین (ع) آشنا شد، گفت: من در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمدم و پدرم از مداحان قدیم تهران بود. من از دوران کودکی با پدرم در مجالس مختلف شرکت می‌کردم و به این کار […]

محمد گلریز خواننده موسیقی کشورمان که مهمان برنامه «نشان ارادت» شبکه دو سیما بود، درباره زمانی که اولین بار با امام حسین (ع) آشنا شد، گفت: من در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمدم و پدرم از مداحان قدیم تهران بود. من از دوران کودکی با پدرم در مجالس مختلف شرکت می‌کردم و به این کار خیلی علاقه داشتم.

وی ادامه داد: پدرم یک شگردی در خواندن درباره مصائب اهل بیت داشت و آن این بود که از همان جایی که در ابتدای مجلس نشسته بود شروع به خواندن می‌کرد تا زمانی که به منبر برسد.

این خواننده در پاسخ به این پرسش که اگر قرار باشد قطعه موسیقی را تولید کند برای کدام اتفاق در واقعه عاشورا آن را می‌سازد، گفت: موسیقی زبانی است که به راحتی می‌تواند اهداف خود را به مخاطب منتقل کرد و چه خوب که از طریق موسیقی به مخاطبان این پیام منتقل شود که نهضت عاشورا یعنی عزت و نرفتن زیر بار ظلم دشمنان.

گلریز با اشاره به اینکه چندین بار به کربلای معلی مشرف شده است، تاکید کرد: هر بار که به این مکان مقدس سفر کردم، بسیار درس گرفتم همچنین سفر به کربلا در زمان اربعین دیدنی است و کسانی آن را درک می‌کنند که در این فضا قرار گرفته‌اند در حقیقت از همه جای دنیا امام حسین (ع) زائر دارد.

وی درباره فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات و خدمات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یادآور شد: وقتی درباره سردار سلیمانی صحبت می‌کنیم به یاد فردی می‌افتیم که علی وار به خدا خدمت کرد؛ انسانی که اصلا بحث مالی برایش مطرح نبود و همین موضوع باعث شد در دل مردم جا بگیرد.

این خواننده در پایان گفت: سردار سلیمانی به اتفاق همراهان خود کارهای زیادی در عراق انجام داده است که می‌توان به تک تک آن‌ها اشاره کرد به عنوان مثال ایشان در بازسازی اماکن مذهبی مانند صحن حضرت زهرا(س) که بسیار زیبا و چشم‌نواز است، از فرهنگ معماری ایرانی بهره برده است.

 

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه