رفتن به بالا
  • دوشنبه - 29 شهریور 1400 - 11:07
  • کد خبر : ۸۷۵۳
  • چاپ خبر : نگاه کارمندی به هنرمند خلاقیت را نابود می کند

نگاه کارمندی به هنرمند خلاقیت را نابود می کند

ملیحه سعیدی، داور ساز قانون در جشنواره ملی موسیقی جوان می‌گوید: اگر رویکرد مناسبی برای ادامه فعالیت منتخبان این جشنواره‌ها اتخاذ نشود، می‌تواند تبعات نامناسبی ایجاد کند و این استعدادها مانند آب راکد خواهند شد. چون اگر این جوانان بعد از انتخاب در جشنواره‌ها نتوانند به طور تخصصی در زمینه موسیقی فعالیتی انجام بدهند، استعدادشان […]

ملیحه سعیدی، داور ساز قانون در جشنواره ملی موسیقی جوان می‌گوید: اگر رویکرد مناسبی برای ادامه فعالیت منتخبان این جشنواره‌ها اتخاذ نشود، می‌تواند تبعات نامناسبی ایجاد کند و این استعدادها مانند آب راکد خواهند شد. چون اگر این جوانان بعد از انتخاب در جشنواره‌ها نتوانند به طور تخصصی در زمینه موسیقی فعالیتی انجام بدهند، استعدادشان به هدر خواهد رفت.

به نقل از روابط عمومی پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، ملیحه سعیدی، داور بخش قانون جشنواره ملی موسیقی جوان که چندین دوره داوری این بخش را برعهده داشته با بیان این نکته که جوانان از سراسر کشور در این جشنواره شرکت می‌کنند و حتی از نقاط دور افتاده هم کسانی در جشنواره حضور دارند، تاکید کرد: این ویژگی جشنواره را باید قدر دانست و از آن برای بهبود شرایط موسیقی بهره برد. ولی بهترین‌ها در رقابت‌های این جشنواره شناسایی و معرفی می‌شوند اما بعد از جشنواره مورد حمایت نهادها و سازمان‌های مربوطه قرار نمی‌گیرند.

داور بخش قانون پانزدهمین جشنواره موسیقی جوان تصریح کرد: رها شدن برگزیدگان جشنواره سبب می‌شود، انگیزه‌ای برای ادامه فعالیت نداشته باشند و به آینده شغلی‌شان امیدوار نباشند.

ملیحه سعیدی درباره کیفیت آثار و داوری شرکت کنندگان ساز قانون در این دوره از جشنواره گفت: شرکت‌کنندگان در جشنواره موسیقی جوان، سطح کیفی متفاوتی دارند اما نکتۀ قابل توجه برای او حضور پُررنگ شرکت‌کنندگان شهرستانی است که قابل توجه است.
وی اظهار کرد: برای داشتن هنرمند خوب در عرصه موسیقی باید مدیران فرهنگی به هنرمندان آزادی عمل بدهند و نگاه کارمندی به هنرمند نداشته باشند. وقتی مدیران، هنرمندان را کارمندان اداری قلمداد کنند، امکان خلاقیت را از آنها می‌گیرند.

این نوازنده موسیقی‌دان، ضمن اظهار ناامیدی و تاسف از شرایط موسیقی کشور، تاکید کرد که برگزاری جشنواره موسیقی جوان، اقدام ارزشمندی است و باید تداوم پیدا کند اما لازم است مسئولان نگاهشان را به هنر و هنرمند تغییر بدهند و درباره موانع کار حرفه‌ای، مشکلات اقتصادی و محدودیت‌های این عرصه اطلاع داشته باشند.

سعیدی در ادامه بیان کرد: در گذشته گروه‌هایی وجود داشتند که امثال من می‌توانستیم با عضویت در این گروه‌ها فعالیت حرفه‌ای و درآمد مکفی داشته باشیم و در عین حال در راه اعتلای هنر قدمی برداریم اما متاسفانه در شرایط فعلی، اوضاع نابسامان موسیقی این امر را غیرممکن می‌کند و در نتیجه موقعیت جوانان نگران‌کننده است. شاید در مقطعی از زمان با برپایی جشنوارهایی مانند جشنواره ملی موسیقی جوان، هنرمندانی شناسایی و شکوفا شوند اما تعداد آن‌ها اندک و کارشان مداوم نیست. به نظرم این جشنوارها باعث بالا رفتن انگیزۀ فعالان موسیقی خواهد شد اما به شرط آنکه بتوان شرایط را کمی تسهیل کرد.

داوری مرحله مقدماتی پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در حال انجام است که با اتمام ارزیابی آثار توسط هیات‌های داوری، اسامی راه یافتگان به مرحله نهایی از سوی دبیرخانه جشنواره اعلام می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه