رفتن به بالا
  • یکشنبه - 10 مرداد 1400 - 12:09
  • کد خبر : ۸۶۶۸
  • چاپ خبر : برگزاری بخش رقابتی سومین جشنواره موسیقی «امیرجاهد»

برگزاری بخش رقابتی سومین جشنواره موسیقی «امیرجاهد»

بخش رقابتی سومین جشنواره سراسری موسیقی «امیرجاهد» با ۲ شیوه اجرای آنلاین و اجرای حضوری از هفتم تا نهم مرداد برگزار شد. به نقل از روابط جشنواره موسیقی «امیرجاهد»، سومین دوره جشنواره سراسری موسیقی امیرجاهد به همت خانه موزه دکتر محمد معین و استاد محمدعلی امیرجاهد با مشارکت خانه موسیقی ایران، شهرداری تهران و یک […]

بخش رقابتی سومین جشنواره سراسری موسیقی «امیرجاهد» با ۲ شیوه اجرای آنلاین و اجرای حضوری از هفتم تا نهم مرداد برگزار شد.

به نقل از روابط جشنواره موسیقی «امیرجاهد»، سومین دوره جشنواره سراسری موسیقی امیرجاهد به همت خانه موزه دکتر محمد معین و استاد محمدعلی امیرجاهد با مشارکت خانه موسیقی ایران، شهرداری تهران و یک موسسه فرهنگی روز های پنجشنبه، جمعه و شنبه، ۷ تا ۹مردادماه ۱۴۰۰ برگزار شد.

مهدی مساح بیدگلی دبیر اجرایی جشنواره درباره روند اجرایی این جشنواره گفت: فراخوان سومین جشنواره سراسری موسیقی امیرجاهد، اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ منتشر شد و با توجه به شیوع ویروس کرونا و به تعویق افتادن همه برنامه های فرهنگی و هنری این فراخوان حدود یک سال و تا پایان زمستان ۱۳۹۹ تمدید شد و علاقمندان قادر به ثبت نام و ارسال آثار خود طبق آیین نامه بودند.

وی افزود: این جشنواره در سه بخش موسیقی ایرانی (دونوازی، گروه نوازی)، موسیقی کلاسیک (دونوازی، گروه نوازی) و پژوهش در زمینه موسیقی شهری برگزار شد و افراد متقاضی و گروه های موسیقی با توجه به رده سنی و سوابق هنری در آن شرکت کردند. بررسی آثار ارسالی در خرداد صورت گرفت و نتایج اولیه نیز به اطلاع شرکت کنندگان رسید.

دبیر اجرایی جشنواره موسیقی امیرجاهد گفت: با توجه به محدودیت های کرونایی و منع تردد بین شهری طبق نظر شورای سیاستگذاری جشنواره، تصمیم برآن شد تا پذیرفته شدگان شهرستان ها به صورت آنلاین و پذیرفته شدگان تهرانی با انتخاب خود در یکی از ۲ شیوه آنلاین و حضوری (با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی) وارد رقابت شوند. بنابراین از ۷ تا ۹ مرداد متقاضیان با ۲ شیوه اجرای آنلاین و اجرای حضوری در محوطه حیاط خانه موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و با حضور حداقلی افراد به رقابت پرداختند.

بیدگلی در پایان اظهار کرد: هیات داوران این دوره از جشنواره موسیقی امیرجاهد استادان و هنرمندان گرامی محمد اسماعیلی، وارطان ساهاکیان، آذر هاشمی، علی تحریری و بابک بنی حسینی بودند. این در حالی است که اسامی برگزیدگان روز پنجشنبه ۱۴ مرداد ماه اطلاع رسانی می شود اما با توجه به قرمز بودن وضعیت کرونایی شهر تهران زمان مراسم اختتامیه سومین دوره جشنواره سراسری موسیقی امیرجاهد مشخص نیست و به محض ایجاد شرایط پایدار اطلاعات این مراسم اعلام می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه