رفتن به بالا
  • شنبه - 27 بهمن 1397 - 15:15
  • کد خبر : ۷۹۷۵
  • چاپ خبر : فریماه قوام صدری در سکوت محض نواخت

فریماه قوام صدری در سکوت محض نواخت

فریماه قوام صدری از نوازندگان شناخته شده پیانو کشورمان جمعه شب 26 بهمن ماه در سومین روز از برگزاری سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر قصه «شهرزاد» علیرضا مشایخی را برای مخاطبانش اجرا کرد. «درحاشیه کویر»، «نبرد»، «شکست»، «اندوه»، «خشم»، «آنسوی ابرها»، «فرار»، «سراب»، «انتظار» قطعات انتخاب شده فریماه قوام صدری از آلبوم پیانوی شهرزاد […]

فریماه قوام صدری از نوازندگان شناخته شده پیانو کشورمان جمعه شب 26 بهمن ماه در سومین روز از برگزاری سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر قصه «شهرزاد» علیرضا مشایخی را برای مخاطبانش اجرا کرد.

«درحاشیه کویر»، «نبرد»، «شکست»، «اندوه»، «خشم»، «آنسوی ابرها»، «فرار»، «سراب»، «انتظار» قطعات انتخاب شده فریماه قوام صدری از آلبوم پیانوی شهرزاد علیرضا مشایخی آهنگساز و رهبر ارکستر پیشکسوت کشورمان بود که با روایت رزیتا شاکر در تالار رودکی تهران پیش روی مخاطبان قرار گرفت. قصه شهرزاد در برگیرنده 9 فصل است که در هر فصل به یک موضوع خاص پرداخت می شود. این در حالی بود که در کنسرت شب گذشته رزیتا شاکر ابتدا روایت هایی را برای مخاطب می خواند و بعد از آن نیزقوام صدری به اجرای برنامه خود پرداخت.

داستان شهرزاد زاده تخیل علیرضا مشایخی به عنوان آهنگساز بوده است. این اثر فضایی برای بیان اندیشه‌‌های فلسفی است که به موضوعات مختلف می‌پردازد. به عبارتی می توان گفت هر روایت در یک مکان خاص اتفاقا می‌افتد و پس از آن قطعه مرتبط با آن اجرا می‌شود. آلبوم «شهرزاد» سال ۱۳۸۰ توسط کانون موسیقی اداره‌ کل امور فرهنگی و فوق برنامه‌ دانشگاه تهران تولید شد . این اثر پیش از این نیز در سال ۱۳۷۷ با اجرای فریماه قوام صدری و روایت خوانی حسین رحیمی در تالار وحدت به اجرا درآمده بود. شب گذشته پس از بیست سال دوباره اجرا شد.

از نکات جالب توجه کنسرت فریماه قوام صدری حساسیت شدید وی به عدم حضور عکاسان در تالار رودکی حین اجرای برنامه بود. به طوری که پیش از آغاز برنامه از سوی تیم اجرایی کنسرت از عکاسان درخواست شد تا به هیچ وجه حین برگزاری برنامه عکاسی نکنند و اگر تمایل دارند پس از پایان کنسرت قوام صدری وقتی را برای عکاسی اختصاص خواهد داد.

فریماه قوام صدری از جمله هنرمندانی است که تحصیلات تکمیلی خود را پس از فارغ التحصیل شدن از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران در مدرسه موسیقی «اکول نرمال» فرانسته در رشته پیانو و موسیقی مجلسی به پایان رسانده است. او همچنین تحصیلات عالی موسیقی را با گذراندن دوره های تخصصی از جمله دوره ویژه موسیقی مجلسی «آکادمی موسیقی کینجا» کشور ایتالیا، دانشگاه «تمپل» ایالات متحده و دانشگاه «مک گیل» کانادا پی گرفته است. این هنرمند طی سال های اخیر علاوه بر تدریس از مهم ترین مراکز دانشگاهی کشورمان در حوزه نوازندگی پیانو کنسرت های متعددی را هم در ایران و کشورهای دیگر برگزار کرده است.

برگزاری «جشنواره موسیقی کلاسیک تا معاصر»، عضو هیات داوران جشنواره موسیقی جوان و تولید چندین آلبوم تخصصی در حوزه نوازندگی پیانو از جمله «موسیقی برای پیانو»، «شهرزاد»، «همراه شوپن»، «پروانه کوه های زاگرس»، «جشن» آثاری است که از وی در بازار موسیقی منتشر شده است.

همچنین علی ترابی مدیر دفتر موسیقی، سیمون آیوازیان از اساتید موسیقی و کیاوش صاحب نسق از آهنگسازان برجسته، مهمانان این اجرا بودند.

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه