جشنواره موسیقی فجر علاوه با اجراهای پایتخت در 15 استان ایران برگزار می شود.

به گزارش خبرآوا به نقل از روابط عمومی‌سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر، اجراهای استانی جشنواره در دو فاز مختلف برگزار خواهد شد.

7 استان ایران با همکاری ستاد برگزاری جشنواره بین المللی موسیقی فجر میزبان گروه ها و هنرمندانی هستند که از تهران هماهنگی‌ها برای اعزام آنها انجام شده است و 8 استان با برنامه ریزی و هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌آن استان میزبان این رویداد موسیقایی هستند.

بر اساس اطلاعات موجود، ستاد جشنواره به 7 استان لرستان(24 بهمن تا 2 اسفند)، سمنان(26 بهمن تا 3 اسفند)، زنجان(26 بهمن تا 30 بهمن)، فارس(25 بهمن تا 4 اسفند)، گیلان(4 اسفند تا 10 اسفند)، کرمانشاه(24 تا 29 بهمن) و منطقه آزاد اروند(24 بهمن تا 30 بهمن) گروه‌های موسیقی را اعزام می‌کند و اجراهای این 7 استان با حمایت ستاد جشنواره بین مللی موسیقی فجر برگزار خواهد شد.

از سوی دیگر 8 استان اردبیل(25 بهمن تا 28 بهمن)، البرز(24 بهمن تا 30 بهمن)، گلستان(23 بهمن تا 30 بهمن)، همدان(اسفند ماه)، اصفهان(6 اسفند تا 10 اسفند)، کرمان جنوبی (این بخش از استان کرمان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌مجزایی از مرکز استان کرمان دارد که به علت فوت نماینده سابق مجلس در آن منطقه، بناست جشنواره با یک هفته تاخیر برگزار شود)، مرکزی(اسفند ماه) و خوزستان(13 اسفند تا 17 اسفند) هم با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌استان‌ها جشنواره موسیقی فجر را برگزار می‌کنند.

از میان استان‌هایی که بناست در بخش جنبی جشنواره بین المللی موسیقی فجر میزبان گروه‌ها و هنرمندان مختلف حوزه موسیقی در ایران باشند هنوز جدول اجراها در خوزستان، اصفهان، همدان،جنوب کرمان و مرکزی قطعی نشده است.

گفتنی است از میان این 5 استان وضع برگزاری جشنواره در کرمان جنوبی مشخص شده بود و بنا بود شهر جیرفت از ۲۴ لغایت ۲۶ بهمن ماه میزبان گروه‌های مختلفی باشد اما فوت نماینده سابق این شهر موجب شد جشنواره در کرمان جنوبی به تاخیر بیفتد.

در روزهای آتی با قطعی شدن اجراها در 5 استان مذکور گزارش‌های تکمیلی برگزاری جشنواره در 15 استان کشور منتشر خواهد شد.

خبرآوا/ حامد بهجتی