رفتن به بالا
  • شنبه - 27 بهمن 1397 - 16:12
  • کد خبر : ۷۹۶۸
  • چاپ خبر : اجرای گروه رستاک گرمابخش روز سوم جشنواره موسقی فجر شد
سی وچهارمین جشنواره موسیقی فجر

اجرای گروه رستاک گرمابخش روز سوم جشنواره موسقی فجر شد

کنسرت گروه رستاک در سومین شب از سی وچهارمین جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت روی صحنه رفت. این گروه در این کنسرت قطعات شناخته شده خود را که با آن محبوب شدند روی صحنه برد که از آن جمله «بارون» و «رعنا» است. «رستاک» در این سال‌ها با پرداختن به موسیقی مناطق مختلف ایران […]

کنسرت گروه رستاک در سومین شب از سی وچهارمین جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت روی صحنه رفت.

این گروه در این کنسرت قطعات شناخته شده خود را که با آن محبوب شدند روی صحنه برد که از آن جمله «بارون» و «رعنا» است.

«رستاک» در این سال‌ها با پرداختن به موسیقی مناطق مختلف ایران سبکی متفاوت خود را رقم زده است.

یازده قطعه اجرایی در این کنسرت برگرفته از موسیقی نواحی ایران چون موسیقی شیرازی، گیلگی،کرمانی، لری ،کردی، ،آذری و بلوچی بود.

این اجرا با قطعه «وهار» از کردستان آغاز شد و در ادامه با اجرای قطعه ماندگار «رعنا» از گیلان ادامه پیدا کرد. استقبال از این اجرا به قدری بود که یک صندلی خالی در سالن دیده نمی‌شد.

اعضای گروه رستاک سپس با توجه به علاقه مخاطبان قطعه «لاله لر» (آذری) را اجرا و لحظات شادی برای طرفداران خود ایجاد کردند.
یکی از اتفاقات جالب در این کنسرت این بود که پیش از آغاز هر قطعه توضیحاتی درباره قطعه اجرایی به مخاطبان ارائه می‌شد و سپس آن کار به اجرا درمی‌آمد.

همچنین به دلیل حضور مهمانان خارجی در سالن توضیحات به زبان انگلیسی هم ترجمه و ارائه شد.
وهار، رعنا، غربت، لیلا، بارون، لاره، لاله لر، بلال، هله مالی، واسونک، سوزله و… قطعات اجرایی شب گذشته جمعه 26 بهمن ماه در تالار وحدت بود.

سیامک سپهری سرپرستی گروه رستاک و نوازندگی تار را بر عهده دارد و فرزاد مرادی (خواننده، نوازنده دوتار، سه تار، قوپوز و تارباس)، بهزاد مرادی (خواننده، نوازنده دف، دهل، نقاره و کوزه)، اکبر اسمعیلی پور (عود و تار)، حامد بلند همت (سرنا،نی جفتی،دوزله،نی انبان،قشمه،دونلی،بالابان)، یاور احمدی فر (دف، دایره، دهل و پیپه)،امید مصطفوی (تنبک)، فرزاد خورشیدسوار(دف،دایره،دهل،دم دم باس،دم دم زیر،کوزه،داربوکا)،بیتا قاسمی‌(قیچک)، مائده دوستی (کمانچه آلتو)، صبا جمالی (قانون) ،سپهر سعادتی (کنترباس) علی عیوض خانی (خواننده /کر)، سوما نوروزی، المیرا قنبری و وحید اسداللهی (ناقارا)، محمد اسداللهی(گارمون )، رضا اسداللهی (ناقارا)، محمدعلی دلنواز (بنجو) اعضای گروه رستاک را تشکیل می‌دادند.

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه