رفتن به بالا
  • جمعه - 26 بهمن 1397 - 12:57
  • کد خبر : ۷۹۵۳
  • چاپ خبر : اجرای آثاری از حسین علیزاده و ویوالدی در فرهنگسرای نیاوران
سی و چهارمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر

اجرای آثاری از حسین علیزاده و ویوالدی در فرهنگسرای نیاوران

گروه‌های موسیقی کلاسیک و سنتی هنرستان موسیقی پسران قطعاتی از نوازندگان کلاسیک جهان و آهنگسازان ایرانی را نواختند. در دومین شب از سی و چهارمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، هنرآموزان هنرستان موسیقی پسران در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران به اجرای موسیقی پرداختند. در این اجرا که نخستین سانس فرهنگسرای نیاوران بود، نوازندگان در […]

گروه‌های موسیقی کلاسیک و سنتی هنرستان موسیقی پسران قطعاتی از نوازندگان کلاسیک جهان و آهنگسازان ایرانی را نواختند.

در دومین شب از سی و چهارمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، هنرآموزان هنرستان موسیقی پسران در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران به اجرای موسیقی پرداختند. در این اجرا که نخستین سانس فرهنگسرای نیاوران بود، نوازندگان در دو گروه سنتی و کلاسیک به اجرای موسیقی پرداختند. این گروه‌ها توانستند اجرای موفقی روی صحنه برده و از پسِ اجرای قطعاتی که برخی از آنها بسیار دشوار بودند، برآیند.

در بخش اول ارکستر ساز‌های زهی هنرآموزان هنرستان موسیقی به رهبری پدرام طاهریان، قطعاتی از آنتونیو ویوالدی ،گئورک فیلیپ تلمان، هندل،بلابارتئک و کارل جنکینز را برای حاضرین در سالن اجرا کردند. تعداد نوازندگان این بخش از اجرا، نزدیک به 15 نفر بود که توانستند قطعاتیاد شده را با هماهنگی قابل توجه¬ای بنوازند.

همچنین در این بخش از برنامه، معین جلیلیان، مهدی منادی، فراز مجدیانفر، فربد مجدیانفر و عرشیا دژانکار در قطعاتی دوبل کنسرتو ویولا اثر فیلیپ تلمان و کنسرتو برای 4 ویلن و ارکستر اثر ویوالدی را اجرا و به تکنوازی پرداختند که با مورد توجه حاضرین در سالن قرار گرفت.
در بخش دوم کنسرت هنرستان موسیقی پسران تهران نوازندگان سازهای اصیل ایرانی از این هنرستان با حضور بر روی سن توانستند قطعاتی ماندگار موسیقی ایران در دستگاه چهارگاه همچون هفت ضربی استاد حسین علیزاده را به خوبی اجرا کنند.

ارکستر سازهای ایرانی هنرستان موسیقی پسران به سرپرستی نادر سینکی در آغاز اجرای خود ابتدا پیش درآمد چهارگاه را نواختند. اجرای ساز و آواز در گوشه درآمد به خوانندگی عارف چراغیان و اجرای تصنیف خون دل و در ادامه ساز و آواز در گوشه زابل و نواختن چهارمضراب چهارگاه از دیگر برنامه‌های این گروه بود.

این ارکستر در قسمت آخر برنامه خود و پس از ساز و آوازی در گوشه حصار، رجز و مثنوی، قطعاتی هفت ضربی چهارگاه و تصنیف گل افشان را برای حاضرین در سالن اجرا کرد که مورد تشویق قرار گرفت.

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه