رفتن به بالا
  • شنبه - 16 دی 1396 - 10:45
  • کد خبر : ۷۶۷۹
  • چاپ خبر : تمجید مهران مدیری از علیرضا عصار
عصار

تمجید مهران مدیری از علیرضا عصار

مهران مدیری در کنسرت علیرضا عصار گفت: من شاهد بودم او شش، هفت سال خودخواسته در خانه نشست و فکر کرد؛ اصلا فکر نمی‌کردم بشود با این عظمت و درخشش برگشت. مهران مدیری که شامگاه چهاردهم دی‌ماه در آخرین شب اجرای علیرضا عصار، مهمان کنسرت این خواننده پاپ شده بود به روی سن رفت و […]

مهران مدیری در کنسرت علیرضا عصار گفت: من شاهد بودم او شش، هفت سال خودخواسته در خانه نشست و فکر کرد؛ اصلا فکر نمی‌کردم بشود با این عظمت و درخشش برگشت.

مهران مدیری که شامگاه چهاردهم دی‌ماه در آخرین شب اجرای علیرضا عصار، مهمان کنسرت این خواننده پاپ شده بود به روی سن رفت و با اشاره به وقفه چندساله در فعالیت موسیقایی عصار، گفت: علیرضا دوست عزیز و دوست‌داشتنی من است؛ من از نزدیک شاهد بودم او شش، هفت سال خودخواسته در خانه نشست و فقط فکر کرد و دید و شنید.
این کارگردان ادامه داد: اصلا فکر نمی‌کردم بشود با این عظمت و درخشش برگشت. فقط برخی هنرمندان می‌توانند تا این اندازه قدرتمند برگردند. این موضوع باعث افتخار ما است و امیدوارم او هرروز درخشان‌تر باشد.
در بخش دیگری از این کنسرت، عصار قطعه‌ای را به آتش‌نشانان حادثه پلاسکو تقدیم کرد و با اشاره به همزمانی کنسرت سال گذشته‌اش با این حادثه گفت: این ترانه برای آتش‌نشان‌ها و به شکل کلی امدادگرها ساخته شده است که متاسفانه سال گذشته آن را برای اجرا آماده نداشتیم. اجرای این قطعه را به روح بزرگ آن عزیزان و خانواده‌هایشان تقدیم می‌کنم.
برای اجرای این ترانه، عصار پشت پیانو نشست و یک گروه کر با اعضای کم‌سن و سال خود به ارکستر اضافه شد. هنگام اجرای این قطعه تصاویری از امدادگرها پخش می‌شد و مردم ایستاده گروه را تشویق می‌کردند.
در بخشی از این ترانه آمده است: «پای تو تا ته دنیا هستم، حتی وقتی تو دل آتیشی، تا کنارت منو داری یعنی، از تو هر حادثه‌ای رد می‌شی…»
اجرای قطعه «محتسب» با شعر پروین اعتصامی و تارنوازی ترگل خلیفی، یکی از بخش‌های جذاب این کنسرت به شمار می‌رفت. قطعات «فتوای تاک» و «ای یار غلط کردی» نیز با تشویق‌های مخاطبان روبه‌رو شدند.
در بخشی از متن قطعه «فتوای تاک» با شعری از روزبه بمانی گفته شده است: « …دقت کن! این قافله هر بار عازم است، برخورد دزدها چه صمیمانه می‌شود، خون ریختن حادثه‌ای دلخراش نیست، وقتی جنون عادت روزانه می‌شود…»
عصار در این دور کنسرت‌هایش هم از آلبوم جدیدش خواند و هم گریزی به آثار قدیمی‌اش زد؛ اما چیزی که در میان همه این آثار مشترک است به ادبیات کار او برمی‌گردد. دغدغه‌مندی در آثار او هویداست و مضامین اجتماعی محوریت آثارش را تشکیل می‌دهد.
این خواننده پاپ در گفت‌وگویی که به تازگی با ایسنا انجام داده، در این‌باره می‌گوید: «ما در موسیقی پاپ یک بخش ادبی داریم که به ایدئولوژی موسیقایی خواننده برمی‌گردد؛ این موضوع قابل تغییر نیست و همان‌طور که می‌بینید من پس از بازگشتم هم دوباره می‌خوانم “با سختی بت‌ها چه باید کرد؟ با این تشتت‌ها چه باید کرد؟ گیرم تفاوت‌ها نمایان شد، با بی‌تفاوت‌ها چه باید کرد؟”»
مهران مدیری، حامد بهداد، حبیب رضایی، آریا عظیمی‌نژاد، پژمان بازغی، آرمان گرشاسبی، مهراوه شریفی‌نیا، حمید هیراد و امیر جدیدی هنرمندانی بودند که به تماشای این اجرا در سالن میلاد نمایشگاه بین‎المللی نشسته بودند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه