رفتن به بالا
  • سه شنبه - 7 آذر 1396 - 15:46
  • کد خبر : ۷۴۷۲
  • چاپ خبر : برنامه‌های بخش پژوهش جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی اعلام شد
همزمان با آغاز فروش بلیت

برنامه‌های بخش پژوهش جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی اعلام شد

همزمان با انتشار جدول اجراهای دومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی برنامه های بخش پژوهشی این رویداد موسیقایی نیز مشخص شد. جدول اجراهای صحنه ای و بخش پژوهش دومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی، همزمان با آغاز فروش بلیت اجراها اعلام شد. این جشنواره از ۱۷ آذرماه سال جاری در تالار رودکی در قالب پنج شاخه تک‌نوازی، […]

همزمان با انتشار جدول اجراهای دومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی برنامه های بخش پژوهشی این رویداد موسیقایی نیز مشخص شد.

جدول اجراهای صحنه ای و بخش پژوهش دومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی، همزمان با آغاز فروش بلیت اجراها اعلام شد. این جشنواره از ۱۷ آذرماه سال جاری در تالار رودکی در قالب پنج شاخه تک‌نوازی، دونوازی، سه‌نوازی، ساز و آواز و گروه نوازی آغاز به کار می‌کند که  به دنبال آن هنرمندان در بخش‌های مختلف تا ۲۴ آذرماه براساس جدول اعلام شده به اجرا می‌پردازند.

 

در دومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی، مقوله پژوهش به‌عنوان موضوعی بنیادی مورد توجه قرار گرفته است. این بخش عمدتا بر پژوهش‌های دانشگاهی متمرکز است و برآن است که بستری فراهم آورد تا برخی از این تحقیقات فرصت ارائه در خارج از محیط‌های آکادمیک نیز پیدا کنند.

 

داریوش طلایی، رضا پرویززاده، بابک خضرائی و مریم قرسو (دبیر اجرایی) اعضای گروه پژوهش این دوره از جشنواره‌اند. این در حالی است که نشست‌های پژوهشی طی سه روز در سه بخش، سخنرانی و میزگرد برگزار می شود.

 

براساس برنامه ریزی های انجام شده روز شنبه ۱۸ آذر ماه فریده رضایی و سپنتا حامدی‌نژاد و امید انارکی به ارایه مطالب خود با محوریت مهدی‌قلی هدایت خواهند پرداخت و در بخش دوم داریوش طلایی به ایراد سخنرانی می پردازد.

 

دوشنبه ۲۰ آذرماه در بخش رقابتی نیز پویا نکویی درباره «مکتب اصفهان» و مجید سعیدی و سجاد تذهیبی نیز مطالبی با محوریت «تجزیه و تحلیل موسیقی کلاسیک ایرانی (مبتنی بر ردیف دستگاهی)» ارایه خواهند کرد. در بخش دوم هم نشستی با موضوع «وضعیت کنونی آواز ایران» به ریاست داریوش طلایی با حضور معصومه مهرعلی، مظفر شفیعی و مهدی امامی برگزار می‌شود.

 

محور بخش اول نشست روز سوم به تاریخ چهارشنبه ۲۲ آذرماه هم «تجزیه و تحلیل موسیقی کلاسیک ایرانی» است که احمد ایروانی، محمد انشایی و مهرداد میرزایی مطالب خود را ارایه خواهند کرد. ضمن اینکه در بخش دوم برنامه مجید کیانی سخنرانی می کند.

دومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی با حمایت دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همراهی خانه موسیقی ایران، انجمن موسیقی ایران، موسسه فرهنگی «ساز آواز» و بنیاد فرهنگی هنری رودکی از ۱۷ تا ۲۴ آذرماه سال جاری در تالار رودکی برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه