رفتن به بالا
  • دوشنبه - 18 آبان 1394 - 10:30
  • کد خبر : ۶۷۶۶
  • چاپ خبر :

صفحه موسیقی-مینا آتشی: رضا دخت که در سال جاری اولین آلبوم خود را با نام «احساس فروردین» به علاقمندان ارائه داد، از آهنگساز برخی از آثارش به علت کارشکنی شکایت کرد. این خواننده در خصوص شکایت  از «ب.م» اظهار داشت: «من با ایشان چند کار مشترک برای آلبوم و تولید چند قطعه انجام داده ام و […]

صفحه موسیقی-مینا آتشی: رضا دخت که در سال جاری اولین آلبوم خود را با نام «احساس فروردین» به علاقمندان ارائه داد، از آهنگساز برخی از آثارش به علت کارشکنی شکایت کرد.

این خواننده در خصوص شکایت  از «ب.م» اظهار داشت: «من با ایشان چند کار مشترک برای آلبوم و تولید چند قطعه انجام داده ام و از آن جا که نسبت به آثارم حساسم و سعی دارم در بهترین شرایط آن ها را تولید کنم لذا هزینه های زیادی را صرف نواختن سازهای زنده، استودیو، ناظر ضبط و . . . می کنم تا نتیجه مطلوب تری حاصل شود».

رضا دخت ادامه داد: «اولین بار قطعه ای به نام «صدایم کن» را به صورت یک پکیج کامل ترانه و موسیقی با مضمونی شاد از ایشان تحویل گرفتم و در کنار تسویه کامل، از نماینده ایشان واگذاری دریافت کردم و حتی مجوز ترانه این قطعه نیز در ارشاد به نام من ثبت شده است چرا که قصد داشتم آن را در آلبوم بگنجانم. هنگام ضبط وکال نهایی جهت ارسال آلبوم به ارشاد برای اخذ مجوز، یکی از دوستانم به من گفت: این قطعه را به طور کامل با صدای خواننده دیگری شنیده است! اول باورم نمی شد اما وقتی آن اثر را شنیدم متوجه شدم که آهنگساز کار را به دو نفر فروخته است و چون من قصد داشتم مجوزآثارم را دریافت کنم و سپس آن ها را منتشر کنم، آن قطعه زودتر توسط خواننده دوم در فضای مجازی منتشر شده بود».

وی افزود: «پس از مطرح کردن این اتفاق با آهنگساز ایشان پاسخ دادند: اشتباه شده است! در صورتی که امکان ندارد وقتی از کسی واگذاری دریافت می کنیم، فراموشی یا اشتباهی اتفاق بیافتد. ایشان قطعه دیگری برای من فرستادند که نه کیفیت و نه کمیت اثر اول را داشت و من مجبور شدم همان را قبول کنم اما این رفتار باعث شد یکی از قطعات آلبومم که برای ساختش هزینه زیادی هم کرده بودم، از «احساس فروردین» حذف شود. تصورم این بود که این اتفاق در همان یک بار خلاصه می شود اما متاسفانه دوباره همان بی مسئولیتی رخ داد».

خواننده تک قطعه مورد اقبال قرار گرفته «چقدر خوب شد» درباره پایبند نبودن این آهنگساز نسبت به تعهداتش ادامه داد: «چند روز پیش آماده انتشار قطعه دیگری بودم که هفت میلیون برای تولید آن هزینه کرده ام و با آن که واگذاری این قطعه هم به طور تمام و کمال از طرف نماینده ایشان به من داده شده است، از طریق دوستانم متوجه شدم باز هم، ترانه آن قطعه را  به خواننده دیگری واگذار کرده اند و این هم در حالی ست که مجوز این ترانه نیز در ارشاد به نام بنده ثبت شده است و ترانه سرا هم سروده اش را به آهنگساز مذکور واگذار کرده و تمام مسئولیت ها متوجه شخص ایشان است. پس از مطرح کردن با آقای «ب.م» بار دیگر همان جواب قدیمی و فرستادن یک ترانه ای که اصلا هیچ ارتباطی با کار اول ندارد، پاسخ من بود!».

رضا دخت با اشاره به تکرار دوباره این اتفاق اظهار داشت: « خواننده در عرصه موسیقی پاپ به اندازه کافی متحمل ناملایمات و سختی ها و هزینه هاست تا در نهایت اثرش صرفا و بدون هیچ برگشت مالی دانلود شود لذا وقتی از قشر خودمان و همکاران متوجه این رفتارها می شویم، بیشتر قلبمان به درد می آید. وقتی آهنگسازی اشتباهاتی مکرر از این دست دارد و وقتی خواننده به تمام تعهدات مالی اش بی هیچ نقصی عمل می کند، تنها یک اندیشه به ذهن خطور می کند که این غیرمتعهد بودن جز خصوصیات اخلاقی ایشان محسوب می شود پس هیچ راهی نمی ماند جز شکایت تا بلکه مسئولین ذیربط با دادن رای درست و منصفانه حق اجحاف شده را بازبگیرند. از یک جا به بعد دیگر نمی توان با واسطه گری و محبت روی اشتباهات دیگران چشم پوشید، اتفاقا باید در یک نقطه مقابل کارشکنی ها ایستاد تا برای دیگر خواننده ها اتفاق نیافتد».

لازم به ذکر است، رضا دخت با اشاره به پیگیری جدی این قضیه و شکایت به ارشاد و دیگر مراکز مربوطه گفت: «این مساله را تا پایان پیگیری خواهم کرد».

گفتنی ست، تک قطعه های «پدر»، «خورشید عشق»، «اقیانوس»، «حیف»، «وقتی نبودم»، «بی تو می میرم»، «یادت رفته» و «چقدر خوب شد» تک قطعه هایی هستند که در کنار آلبوم «احساس فروردین» با صدای رضا دخت منتشر شده اند.

 

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه