رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 4 شهریور 1394 - 22:37
  • کد خبر : ۶۶۲۰
  • چاپ خبر : سنتوری بینوا | فیلمنامه ای که سلبریتی ها را پس میزند

سنتوری بینوا | فیلمنامه ای که سلبریتی ها را پس میزند

صفحه ی موسیقی – سجاد مالمیر : امروز و پس از گذشت ۱۰ سال از اوایل ساخت پروژه موفق سنتوری ، آنقدر شرایط متفاوت شده که یک خواننده پرطرفدار که چندین سال به عنوان محبوب ترین خواننده کشور انتخاب شده و یک بازیگر درجه ۱ که سیمرغ بهترین بازیگر مرد را برنده شده است ، با […]

صفحه ی موسیقی – سجاد مالمیر : امروز و پس از گذشت ۱۰ سال از اوایل ساخت پروژه موفق سنتوری ، آنقدر شرایط متفاوت شده که یک خواننده پرطرفدار که چندین سال به عنوان محبوب ترین خواننده کشور انتخاب شده و یک بازیگر درجه ۱ که سیمرغ بهترین بازیگر مرد را برنده شده است ، با تمرکز خاطر بیشتر و تفکرات حرفه ای تر به همکاری و یا عدم همکاری خود با یک فیلم سینمایی بنگرند . هر چند اگر نویسنده و کارگردان آن فیلم ، داریوش مهرجویی با سابقه ساخت فیلم های موفق بسیار در تاریخ سینمای ایران باشد .
در دنیای حرفه ای هنر ، انتخاب اثری که هنرمند قرار است در آن به همکاری بپردازد ، فوق العاده مهم و حساس است . چناچه که ممکن است یک فیلم نامه آماتور و فارغ از جذابیت ، تمامی فاکتورهای مثبت فیلم را نیز محو نماید ، چراکه مخاطب ایرانی به فیلم نامه حرفه ای اهمیت زیادی می دهد .

شاید جنجالی ترین اخبار چند ماه اخیر سینما ، حواشی نسخه دوم فیلم سینمایی سنتوری باشد . فیلمی که قرار است به زودی فیلمبرداری شود اما اصلا رنگ و بویی از سنتوری شماره ۱ را ندارد .
اصولا سنتوری بدون بهرام رادان که بازیگر نقش اصلی فیلم یعنی علی سنتوری ست و همچنین محسن چاوشی که صدای علی سنتوری بوده ، دیگر فیلم سنتوری نخواهد بود و بهتر است که نام آن هم تغییر کند تا دنباله بی ربطی برای سنتوری ارجینال سینمای ایران نباشد . اتفاقا همین فیلمنامه سنتوری جدید مهرجویی بود که چاوشی را نتوانست برای همکاری مجدد با این کارگردان مجاب نماید . محسن چاوشی که پیشنهادات فراوانی برای خواندن در سینما دارد و شدیدأ نیز در این مورد سخت گیر است و تا فیلم یا فیلمنامه ای او را به طور جدی تحت تاثیر قرار ندهد ، به همکاری با آن اثر سینمایی فکر نمی کند ؛ در مورد سنتوری ۲ نیز همین روال را در پیش گرفت . وی با بررسی فیلمنامه سنتوری مرد پاییزی و مشورت در مورد آن ، بالاخره بدین نتیجه رسید که فیلمنامه این اثر ، از شرایط خوبی برخوردار نیست و نمی تواند به موفقیت فیلم جدیدی که قرار است بخواند کمکی کند و نتیجتا پیشنهاد مهرجویی را محترمانه رد کرد که در نهایت اتفاقاتی باعث شد که چاوشی مجبور شود به طور غیر مستقیم به مهرجویی اعلام کند که حاضر نیست برای فیلم جدیدش بخواند . پس از چاوشی ، بهرام رادان هم که عزمش را جزم کرده بود تا دوباره عوامل سنتوری را دور هم جمع کند ، با کنار کشیدن چاوشی ؛ دیگر دلی برای کار کردن نداشت و پای خود را از سنتوری مرد پاییزی کنار کشید . قطعا بهرام رادان نیز به تاثیر به سزای چاوشی در موفقیت سنتوری ۲ ایمان داشته و بارها این مطلب را در مورد چاوشی و حضور موفقیت آمیزش در سنتوری اصلی نیز اعلام کرده بود ‌. در نهایت بهرام رادان طی یک نامه ای به مهرجویی ، دلایل عدم حضورش در فیلم جدید وی را به نظر او رساند .
همانطور که گفته شد ، مجاب کردن مهرجویی برای آنکه چاوشی و رادان نمی خواستند در سنتوری حضور داشته باشند ، بسیار دشوار بود که هر یک به ناچار مجبور شدند به صورت غیر مستقیم ، همکاری شان با وی را منتفی بدانند . اما این پایان کار نبود و پس از محسن چاوشی و بهرام رادان ، اردوان کامکار نیز پیشنهاد همکاری مجدد مهرجویی را رد کرده و همکاری با یاسر بختیاری که قرار بود صدای مقابل علی سنتوری باشد نیز منتفی شد .

با توجه به تغییر کردن تمامی بازیگران اصلی و حتی تغییر نام کاراکترهای این فیلم و همچنین جایگزینی صدای خواننده سنتوری ، پرسش این است که چرا همچنان آقای مهرجویی تاکید بر این دارند که فیلم در دست تولیدشان ، ادامه ماجرای علی بلورچی ست ؟! در حالی که حتی نام علی سنتوری نیز به حمید سنتوری تغییر یافته و از نسخه قبلی این فیلم ، تنها سنتورش به جا مانده است !

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه