رفتن به بالا
  • سه شنبه - 20 مرداد 1394 - 13:05
  • کد خبر : ۶۴۲۰
  • چاپ خبر : دیالوگ – قسمت اول

دیالوگ – قسمت اول

صفحه موسیقی : از این پس بیستم هر ماه ، دیالوگ را تقدیم حضورتان می کنیم . در این بخش سعی داریم صحبت ها ، نظرات و نکاتی را که هنرمندان در جاهای مختلف بیان داشته اند ؛ از نظر شما بگذرانیم . این شما و این دیالوگ 20 مرداد ماه :         […]

صفحه موسیقی : از این پس بیستم هر ماه ، دیالوگ را تقدیم حضورتان می کنیم . در این بخش سعی داریم صحبت ها ، نظرات و نکاتی را که هنرمندان در جاهای مختلف بیان داشته اند ؛ از نظر شما بگذرانیم .

این شما و این دیالوگ 20 مرداد ماه :

 


 

 

 

محمدرضا خانزاده مدیر شرکت اکسیر نوین که برگزاری کنسرت های تهران شهرام شکوهی را بر عهده دارد ، در خصوص اجراهای آینده شکوهی گفت : خدا را شکر کنسرت‌های شهرام شکوهی به خوبی مورد استقبال قرار گرفته است. ما در روزهای 19 و 20 شهریور در تهران با اجرای قطعات آلبوم جدید کنسرت برگزار خواهیم کرد. در ادامه این کنسرتها شهرام در شهرهای بندرعباس ، اهواز ، ارومیه و… اجرا خواهد داشت و سپس برای برگزاری تور کنسرت هایش به آمریکا سفر می‌کند.

1789518 (1)


علی بحرینی ( ترانه سرا ، روزنامه نگار ) : نقد آثار بنیامین معمولاً با اشاره به کلمه‌هایی که فرید احمدی نوشته، آغاز می‌شود! این یعنی سطحی‌ترین برداشت ممکن از دلایل شکست خوردن یک اثر. فرید احمدی به عنوان ترانه‌سرایی حرفه‌ای در استخدام آلبوم‌های مختلفی بوده و تا امروز بسیار متفاوت و موفق ظاهر شده است. ترانه‌سرایی که در خدمت ریتم‌های موسیقی و تفکرات صاحب اثر است. فرید احمدی دایره وسیعی از واژه‌ها و تکنیک‌ها دارد و تا امروز توانسته برای شادمهر عقیلی «یاس» را بنویسد، با «خاطره» و «فاصله‌ها» برای فریدون مفید باشد، «منو ببخش» را برای ناصر عبداللهی نوشته، با محمد نوری همکاری کرده و «دنیا دیگه مث تو نداره» را برای بنیامین بهادری خلق کرده است.

این گستره را در کارنامه کمترین ترانه‌سرایی می‌توان سراغ گرفت. اما وقتی برای «بنیامین 94» فُرم خواسته‌ها از او تغییر می‌کند، چرا باید فرید احمدی را محکوم کرد؟ در روزهای اوج بنیامین و شنیده شدن صدای او در سراسر ایران، چه سهمی برای فرید احمدی در نظر گرفته شد که در دوران ناکامی بنیامین شاکی ها، ترانه‌سرای او را نشانه بگیرند.

bahraini


حافظ ناظری : تور کنسرت‌های «ناگفته» ۵ و ۶ شهریور ماه از باغ عفیف آباد شیراز آغاز می‌شود و در روزهای ۱۲ و ۱۳ شهریور ماه در تالار بزرگ وزارت کشور در تهران اجرا می شود و سپس در چند شهرستان دیگر هم این کنسرت برگزار می شود.

Hafez-Naziri-2-ws-1440


امیرحسین مقصودلو(تتلو) با انتشار تصویری از آرمیتا رضایی نژاد در صفحه اینستاگرامش نوشت که قدم بعدی او ، هدیه‌ای به آرمیتاست. هنوز ابهام درباره تغییر در مرام تتلو در رسانه‌ها مطرح می‌شود. امیرحسین مقصودلو(تتلو) با انتشار تصویری از آرمیتا رضایی نژاد در صفحه اینستاگرامش نوشت که قدم بعدی او ، هدیه‌ای به آرمیتاست. تتلو با انتشار تصویری از آرمیتا رضایی نژاد دختر شهید داریوش رضایی نژاد نوشت که قصد دارد تا در قدم بعدی‌اش، «هدیه‌ای کوچک به فرشته‌ای کوچک» تقدیم کند. وی نوشته است: اینبار ثابت می‌کنم که انرژی هسته‌ای حق مسلم ما بوده و هست.

آرمیتا رضایی نژاد دختر کوچک داریوش رضایی نژاد دانشمند صنعت هسته‌ای کشورمان است. رضایی نژاد در مرداد سال 1390 مقابل دیدگان همسر و تنها فرزندش با ضرب گلوله به شهادت رسید.

هنوز ابهام در باور به تتلوی تغییر کرده در رسانه‌ها گمانه‌زنی می‌شود. مقصودلو پیش از این از زاویه یک خواننده زیرزمینی با حاشیه‌های فراوان در نوع زندگی‌اش شناخته شده و مدتی است که ترانه‌سرایی او درباره گفتمان مقاومت و حرف‌هایش درباره شهدا تعبیر به یک تغییر مسیر شده است. برخی نسبت به این مسأله باور ندارند و هر چند که محتوای ترانه او را رد نمی‌کنند اما این مسأله را بازی او برای دریافت مجوز می‌دانند. هنوز هیچ چیز به صورت قطعی مشخص نیست و این ابهام همچنان ادامه دارد؟

tatalo


پدرِ مرتضی پاشایی می‌گوید: آلبومِ «اسمش عشقه» شامل 14 قطعه است که بیشتر آنها را مرتضی ساخته است. ترانه‌های این آلبوم را مهرزاد امیر خانی سروده است.

وی درباره مشکلاتی که برای انتشار آخرین اثرِ زنده‌یاد مرتضی پاشایی پیش آمد، می‌گوید: خوشبختانه قضیه حل و فصل شد. اختلافات مالی بود که طی جلسه‌هایی و بدون این که کار به مراجع قضایی بکشد حل شد. همه آنان از دوستان مرتضی بودند و حُسنِ نیت داشتند.

پاشایی درباره حضور فرزندِ دیگرش در عرصه خوانندگی اظهار می‌کند: مصطی فرزند دیگرم است که تا کنون 3 قطعه با صدای خودش خوانده که مورد استقبال علاقه‌مندان قرار گرفته است. صدایش بسیار به صدای مرتضی شبیه است.

 

pashaeei

 


 

منابع خبرها و عکس ها :  مهر ، تسنیم ، موسیقی ما ، صفحه موسیقی (موزیک بورد) ، سمت هنر.

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه