رفتن به بالا
  • شنبه - 17 مرداد 1394 - 14:02
  • کد خبر : ۶۳۹۱
  • چاپ خبر : خشایار اعتمادی قطعه ای را به ظریف تقدیم نمود
خشایار اعتمادی

خشایار اعتمادی قطعه ای را به ظریف تقدیم نمود

خواننده موسیقی پاپ کشورمان اعلام کرد فعلا پرونده پروژه فرهنگی هنری «از پارس تا خزر ایران نشسته است» مختومه است.خشایار اعتمادی درباره سرنوشت پروژه فرهنگی هنری «از پارس تا خزر ایران نشسته است» اینگونه توضیح داد: درباره جزییات پروژه «از پارس تا خزر ایران نشسته است» طی این دو سال به طور گسترده در رسانه […]

خواننده موسیقی پاپ کشورمان اعلام کرد فعلا پرونده پروژه فرهنگی هنری «از پارس تا خزر ایران نشسته است» مختومه است.خشایار اعتمادی درباره سرنوشت پروژه فرهنگی هنری «از پارس تا خزر ایران نشسته است» اینگونه توضیح داد: درباره جزییات پروژه «از پارس تا خزر ایران نشسته است» طی این دو سال به طور گسترده در رسانه های مختلف کشورمان اطلاع رسانی شده است. این پروژه از معدود پروژه های فرهنگی هنری (ترکیبی) کشورمان بود که با محتوای ایجاد وحدت و همبستگی میان اقوام و مذاهب خوش نام ایرانی در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری و تاکید رییس جمهور جناب آقای دکتر روحانی و سایر مسئولان دلسوز نظام جمهوری اسلامی آغاز شد و در این مدت هم با فراز و نشیب های بسیار فراوانی روبه رو بود.

وی ادامه داد: این پروژه با هدف بهره‌مندی از فرهیختگان، صاحبان اندیشه و فرزانگان عالم فرهنگ و هنر شروع شد و در همین راه اتاق فکرهایی شکل گرفت که امید ما را برای به نتیجه رسیدن پروژه زیاد می‌کرد. اتفاقا تعدادی از معاونان رییس جمهور و مسئولان نهادهای دولتی از جمله آقایان نوبخت، صالحی امیری، یونسی، نجفی و حتی مسئولان سازمان صدا و سیما و خیلی از نهادهای دیگر در این پروژه همراه ما بودند. حتی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، دفتر معاونت پارلمانی رییس جمهور در مجلس شورای اسلامی، معاونان پارلمانی چندین نهاد دولتی به ویژه معاون پارلمانی وزارت ارشاد،  نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این زمینه همکاری های خوبی با ما داشتند.

این خواننده پیشگام موسیقی پاپ بیان کرد: زمانی که به تامین بودجه این پروژه رسیدیم حاشیه سازی هایی اتفاق افتاد که بنا به حفظ کرامت و شخصیت ذاتی خود و در راستای پرهیز از تنش و رویکردهای حاشیه ای تصمیم گرفتم پرونده این پروژه را فعلا مختومه نگه دارم. متاسفانه هم اینک بودجه هایی صرف پروژه‌های فرهنگی و هنری می شود که به هیچ عنوان برای پروژه ای که ما در سطح ملی تعریف کردیم جوابگو نیست. پروژه «از پارس تا خزر نشسته است» طوری طراحی شده بود که می توانست در راستای حفظ اقتدار ملی و حتی دستاوردهای هسته ای ایرانی که هم اکنون جهان مقابل علم و دانش آن سر تعظیم فرود آورده، نقش بسیار موثری را ایفا کند، اما متاسفانه در این مدت شاهد این بودم که پروژه به دلیل کارشکنی هایی نامعلوم به نتیجه نرسید.

اعتمادی تصریح کرد: در ضیافت افطاری ریاست جمهوری که در ایام ماه مبارک رمضان امسال اتفاق افتاد و من افتخار حضور در این مجلس را داشتم آقای روحانی به قاطعیت به این نکته اشاره کرد که ابزار هنر می تواند مهم ترین ابزار در راستای وحدت، انسجام و روشنگری جهان باشد و اصحاب هنر باید برای آن اهتمام بورزند. من هم اعتقاد دارم که زبان هنر در دورانی که پروژه های مختلف ایران هراسی از سوی دشمنان با هجمه فراوان در حال انجام است می تواند تاثیرگذار باشد و همین پروژه می توانست کمک قابل توجهی به بهبود فضای موجود بکند. به ویژه اینکه سال جاری از سوی مقام معظم رهبری سال همدلی و همزبانی دولت و مردم اعلام شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: نمی دانم در این مدت چه اتفاقاتی افتاد که وقتی به مرحله تامین بودجه رسیدیم همه چیز وارد حاشیه‌هایی شد که اصلا مورد رضایت من نبود و به همین دلیل فعلا پروژه را مختومه اعلام کردم. در این پروژه که ترکیبی از هنرهای مختلف بود تلاش داشتیم با یک نگاه اعتدالی در ایجاد وحدت و همدلی میان اقوام ایرانی در اماکن نمادین ایران برنامه های جالب توجهی را ضبط کنیم. به اعتقاد من این پروژه می توانست یکی از ماندگارترین پروژه های ایرانی در معرفی تمدن قوی ایران به ویژه ایران اسلامی باشد که هیچگاه خواهان جنگ نبوده و نیست.

این خواننده گفت: به هر حال من از همه کسانی که پای این پروژه ایستادند ممنونم، اما وقتی دیدم ممکن است اتفاقاتی بیقتد که احترام و کرامت ممکن است به مخاطره بیفتد ترجیح دادم کناره گیری خودم را اعلام کنم. کما اینکه هم اکنون ذره ذره با بضاعت اندک کارها را انجام می دهم تا بالاخره دستی از آسمان به زمین فرود آید و با کمک خداوند مهربان این پروژه را به سرانجام برسانم. من با تمام قدرت پای ایده این پروژه که بحث وحدت، همبستگی و انسجام ملی در آن وجود دارد، خواهم ایستاد چون اعتقاد من همین است.

اعتمادی در پایان صحبت‌های خود به تولید یک اثر موسیقایی به نام «ایران زمین» اشاره کرد و گفت: در این پروژه موسیقایی که آن را از ظرف خودم و ملت شریف ایران به هیات دولت و تیم مذاکره کننده هسته ای به ویژه آقای ظریف تقدیم کرده ام تلاش خود را انجام داده ام که با ارائه یک کار اسطوره ای، اثری را ارائه دهم که دربرگیرنده تمام نمادهای فاخر ایرانی است.

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه