رفتن به بالا
  • یکشنبه - 14 تیر 1394 - 13:49
  • کد خبر : ۶۲۷۱
  • چاپ خبر : بررسی اجمالی آلبوم « مثل مجسمه » // گفتند : ” مهدی جان تو بخوان و حرف نزن ! “

بررسی اجمالی آلبوم « مثل مجسمه » // گفتند : ” مهدی جان تو بخوان و حرف نزن ! “

صفحه موسیقی – سینا جهانگیر زاده : مجموعه « مثل مجسمه » سومین اثر رسمی مهدی یراحی که در تیر ماه امسال روانه بازار شد ، جنجال ها و همچنین پارادوکس های زیادی را بین هواداران و منتقدان این عرصه به پا کرده است. طیف بیشتری از جامعه ی مخاطبان ، این آلبوم را یکی […]

صفحه موسیقی – سینا جهانگیر زاده : مجموعه « مثل مجسمه » سومین اثر رسمی مهدی یراحی که در تیر ماه امسال روانه بازار شد ، جنجال ها و همچنین پارادوکس های زیادی را بین هواداران و منتقدان این عرصه به پا کرده است.
طیف بیشتری از جامعه ی مخاطبان ، این آلبوم را یکی از بهترین آلبوم های منتشر شده در سال جاری و مجموعه ای از خلاقیت های موسیقیایی از لحاظ سبک اجرا و تنظیم به شمار می آورند.
این دسته ، ” یراحی ” را یکی از خوش سلیقه ترین هنرمندان موسیقی در زمینه ی انتخاب ترانه و آهنگ می دانند ؛ زیرا باور بر این دارند که انتخاب های ” یراحی ” از دلایل شکل گیری نوآوری های هرچه بیشتر اوست. این گروه حضور ” امیرعلی بهادری ” را یکی از نقاط قوت این آلبوم می دانند چرا که معتقدند وی توانایی ها و شایستگی خود را در بیشتر آثار این مجموعه به نمایش گذاشته و همچنین با اجرای تیتراژ آغازین برنامه ” ماه عسل ” خود را به جامعه ی موسیقی ایران ثابت نموده است.
در ادامه اما عده ای که البته نزدیک به اکثریت هستند ، ” مثل مجسمه ” را ضعیف ترین آلبوم یراحی دانسته و نقد های پرشماری را بر آن وارد کرده اند. دیدگاه این افراد نسبت به حضور ” امیرعلی بهادری ” در این مجموعه آثار ، به دقت ، نقطه ی مقابل دیدگاه دسته اول می باشد. چرا که نظر ایشان اینگونه است که حضور وی تنها باعث ایجاد ضعف و تکرار در آلبوم شده است و اظهار کردند که حضور خود ” یراحی ” در زمینه آهنگسازی ، می بایست به مراتب بسیار پر رنگتر از حضور ” بهادری ” در زمینه ی ترانه و آهنگ میبود.
در این آلبوم به تهیه کنندگی  ” مهدی کرد ” ، گویی ” یراحی ” هیچ اختیاری از خود برای اظهار نظر نداشته و فقط گفتند : ” مهدی جان تو بخوان و حرف نزن ! “
البته لازم به ذکر است که هر دو گروه در مورد حضور ” روزبه بمانی ، مونا برزویی و رستاک حلاج ” در آلبوم به عنوان امتیاز مثبت اشتراک نظر دارند که البته از نکاتی می باشد که شکی در آن نیست.
به هرحال میتوان گفت که انتشار این مجموعه ، به مدت نسبتا طولانی بعد از آخرین آلبوم ” مهدی یراحی ” ، طیف تقریبا برابری از دوستداران و مخالفان را به همراه داشته است. اما اگر معقوله ی ” تعصب ” را ، چه خوب و چه بد ، که می تواند در قلب هر مخاطبی ریشه کرده باشد ، کنار بگذاریم و البته با مراجعه به شواهد، میتوانیم بگوییم که ” یراحی” با ” مثل مجسمه ” ،انتظارات شنوندگان و هواداران خود را در حد معقول برآورده نکرده است.

 

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه