رفتن به بالا
  • پنجشنبه - 7 خرداد 1394 - 21:42
  • کد خبر : ۵۹۱۹
  • چاپ خبر : بررسی این روزهای موسیقی پاپ // بازاری که با حضور چهره ها گرم شد !

بررسی این روزهای موسیقی پاپ // بازاری که با حضور چهره ها گرم شد !

صفحه موسیقی – سینا جهانگیرزاده : پس از گذشت مدتی کوتاه ؛ بازار راکد و کم جنب و جوش موسیقی با انتشار مجموعه آثار و تک اثر هایی به حد کیفی مطلوب و ایده آلی رسیده است . این فضای رقابتی در مارکت موزیک ؛ بازخوردهای خوبی از جانب مردم داشته است . صفحه موسیقی ( موزیک بورد ) در ادامه […]

صفحه موسیقی – سینا جهانگیرزاده : پس از گذشت مدتی کوتاه ؛ بازار راکد و کم جنب و جوش موسیقی با انتشار مجموعه آثار و تک اثر هایی به حد کیفی مطلوب و ایده آلی رسیده است . این فضای رقابتی در مارکت موزیک ؛ بازخوردهای خوبی از جانب مردم داشته است . صفحه موسیقی ( موزیک بورد ) در ادامه به بررسی آثار منتشر شده در قالب آلبوم می پردازد.

 

 پایان انتظار هواداران علی عبدالمالکی 

نشر آلبوم ” مخاطب خاص ”  با صدای علی عبدالمالکی را می توان یکی از پرصدا ترین اتفاقات هفته ی اخیر جامعه ی موسیقی به شمار آورد. پس ازسالها انتظار، طرفداران عبدالمالکی شاهد انتشار اولین آلبوم رسمی اش در بازار موسیقی ایران هستند. از آثار غیر رسمی عبدالمالکی میتوان به آلبوم های ” خدا نشناس ” و ” نامسلمون ” اشاره کرد که به ترتیب در سالهای 86 و 87 در فضای مجازی قرار داده شد.


عبدالمالکی در اوایل سال 93 به دلیل برخورد با مشکلات در راهی که در آن قدم نهاده بود از عرصه ی موسیقی خداحافظی کرد که با اعتراض و ناراحتی مخاطبین همراه بود. 
البته پس از چند ماه با انتشار تک آهنگ ” پاییز ” آمادگی دوباره ی خود را برای فعالیت در حیطه ی پاپ اعلام کرد. بعد از 7 سال  فعالیت عبدالمالکی در عرصه ی موسیقی پاپ ، که در این مدت به دلایل نامشخص هیچ اثر رسمی از ایشان منتشر نشد ، مجموعه ی ” مخاطب خاص ” ، به تهیه کنندگی “سام آهنگری” ، در بازار موسیقی کشور توزیع شد و جنجال توام با رضایتی در پی داشت.


این مجموعه حاوی 15 قطعه میباشد که آهنگسازی تمام قطعات ( به جز یک قطعه ) را خود عبدالمالکی به عهده داشته است. ملودی یکی از قطعه های این آلبوم اثری است از زنده یاد “مرتضی پاشایی ” .


به گفته ی ” سام آهنگری ”  کنسرت عبدالمالکی ، با اجرای قطعاتی از ” مخاطب خاص ” بزودی در تهران برگزار خواهد شد که به عنوان جشن رونمایی از آلبوم برنامه های خاصی را برای اجرا تدارک خواهند دید. بنا به شنیده های ما
 اطلاعات قطعی و دقیق تر از برگزاری کنسرت بزودی اعلام خواهد شد.

علی عبدالمالکی اولین مجموعه ی رسمی خود را با تمام عشق به مادرش تقدیم کرده است. ” مخاطب خاص ” در روز 4 خرداد به همت شرکت “دنیای هنر” به صورت رسمی و اوریجینال در بازار منتشر شد.

Abdolmaleki

نگاه محسن یگانه و حواشی اش

یکی دیگر از رضایتمندانه ترین آلبوم های انتشار یافته در بازار موسیقی ، مجموعه ی ” نگاه ” با صدای ” محسن یگـانه ” است. این مجموعه که چهارمین آلبوم رسمی منتشر شده از یگانه است، روز بیستم اردیبهشت امسال در بازار توزیع شد.در کنار نظر های حاکی از رضایت منتقدان موسیقی و طرفداران یگانه و استقبال خوبی که از مجموعه ی ” نگاه ” در بازار و بخصوص در کنسرتهای 20 و 21 اردیبهشت ماه یگانه به عمل آمد ، آثاری از ناخشنودی و اعتراض هم در فضای نقد دیده میشود.به گفته ی منتقدان، یگانه در آلبوم آخر خود از فضای آرام و آرامش بخش همیشگی خود دور شده و فضای ریتمیک ، فضای غالب بر آثار مجموعه میباشد. تعدادی از طرفداران نمره ی قبولی که  آنرا ” نمره ی قبولی با ارفاق ” نام گذارده اند به ” نگاه ” دادند و به ذکر این جمله که ” این آلبوم یگانه از آلبومهای قبلی ضعیف تر است ” بسنده می کنند اما باید در نظر داشت که تعداد رضایتمندان بر تعداد ناخشنودی ها غلبه کرده و این امر نشانه ی مطلوب بودن این اثر میباشد.همچنین شور و جنبش و کیفیتی که امثال این مجموعه و هنرمندانی نظیر یگانه به بازار اخیر موسیقی بخشیده اند قابل چشم پوشی و انکار نیست.“محسن یگانه ” روز دوم خرداد در سایت رسمی خود ، از برگزاری کنسرت دیگری در روز 23 خرداد با اجرای قطعاتی از “نگاه” خبر داد.

Negah (1)

 

” از عـشق ” با صدای “حمید عسکری” 


پس از گذشت بیش از یک سال از انتشار آخرین آلبوم حمید عسکری به نام ” خوشبختی ” در بهمن ماه 92 و انتظار علاقه مندان ، در اسفند ماه سال 93 ، عسکری خبری مبتنی بر انتشار آلبوم خود در اوایل سال 94 بیان کرد.
بر خلاف آلبوم ” خوشبختی ” که روند تکمیل 3 ساله را در بر داشت ، مجموعه ی ” از عشق ” به نسبت ، با فاصله ی کمتری از آلبوم قبل انتشار یافت.

عسکری در کنسرت اول خرداد ، که برای اولین بار در سال 94 به روی صحنه رفت ،رونمایی کوچکی از آلبوم انجام داد و 2 قطعه از مجموعه را به اجرا درآورد.در ابتدا قرار بر این بود که این مجموعه قبل از کنسرت اول خرداد منتشر شود اما روز 4 خرداد بعنوان تاریخ انتشار ” از عشق ” بیان شد و سرانجام روز 5 خرداد روانه بازار گردید.حمید عسکری در آلبوم “از عشق” با چهره های موفق عرصه ی موسیقی ، نظیر ” شهاب اکبری ” ، ” پوریا حیدری ” ، ” کوشان حداد ” ، ” علی بحرینی ” ، “مسعود جهانی” و … ، همکاری کرده است.

به گفته ی عسکری تنوع و خلاقیت ، از عوامل مهمی بوده که در آثار خود مورد توجه قرار داده است. همانگونه که با گذری بر آثار ایشان میتوان سیر این تغییر و خلاقیت را مشاهده کرد.یکی از نکته های شاخص این مجموعه این است که عسکری ” از عشق ” را به زنده یاد “ نیما وارسته “، تنظیم کننده ی آلبوم ” کما 2 ” ، تقدیم کرده است.

Hamid-Askari


در پایان ، از هنردوستان و علاقه مندان به هنر موسیقی درخواست داریم که در جهت حمایت گسترده تر از این هنر و توسعه ی هر چه بیشتر امر فرهنگ سازی در زمینه ی رعایت حقوق هنرمندان ، آثار موسیقی را  از فروشگاه های مجاز به صورت اوریجینال ( نسخه ی اصلی ) تهیه فرمایند.

 

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه