رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 6 خرداد 1394 - 00:22
  • کد خبر : ۵۸۷۳
  • چاپ خبر : راجز واترز بعد از دو سال به صحنه می‌آید / پنجاهمین سالروز ˝اجرای الکترونیک˝ باب دیلن

راجز واترز بعد از دو سال به صحنه می‌آید / پنجاهمین سالروز ˝اجرای الکترونیک˝ باب دیلن

صفحه موسیقی: به گزارش رولینگ استون، راجر واترز یک لیست ویژه برای این اجرا تدارک دیده است. واترز در کنار موزیسین‌های بزرگ موسیقی فولک، از جمله سوفجان استیونس، کورتنی بارنت، دسامبریست‌ها، جی ماسکیز، از 24 تا 26 ژوئیه (3 تا 5 تیرماه) امسال در پارک ایالتی فورت آدامز در رودآیلند به روی صحنه خواهند رفت. راجر […]

صفحه موسیقی: به گزارش رولینگ استون، راجر واترز یک لیست ویژه برای این اجرا تدارک دیده است. واترز در کنار موزیسین‌های بزرگ موسیقی فولک، از جمله سوفجان استیونس، کورتنی بارنت، دسامبریست‌ها، جی ماسکیز، از 24 تا 26 ژوئیه (3 تا 5 تیرماه) امسال در پارک ایالتی فورت آدامز در رودآیلند به روی صحنه خواهند رفت.

راجر واترز گرچه طی سال‌های اخیر با کنسرت‌های گسترده و شرکت در حدود 200 اجرای زنده طی تورهای سه ساله “دیوار” (2010-2013) دوران بسیار پرکاری را پشت سر گذاشته، اما 8 سال است که نوازنده بیس کهنه‌کار در هیچ کنسرتی اجرا نکرده است که به آلبوم افسانه‌ای سال 1979 یعنی “دیوار” (The Wall) گره نخورده باشد. علاوه بر آن، واترز از زمان اتمام تور دیوار (سپتامبر 2013) تاکنون در یک کنسرت اختصاصی روی صحنه نبوده است.

تصادفا، اجرای خبرساز واترز در 24 ژوئیه در نیوپورت همزمان می‌شود با انتشار مجدد سومین و آخرین آلبوم استودیویی او به نام “سرگرم کار مرگ” (Amused to Death) که نخستین بار در 1992 منتشر شده بود. بعد از این آلبوم یک اپرا به نام “کاایرا” (Ça Ira) از واترز در 2005 منتشر شده است.

این ستاره راک سال‌هاست که به سبب مخالفت با سیاست‌های رژیم اسرائیل در برابر فلسطینیان خبرساز بوده است؛ واترز در مقاطع مختلف و صحبت‌های مکرر دولت اسرائیل را با دولت آفریقای جنوبی در زمان آپارتاید (تبعیض نژادی) و دولت آلمان نازی مقایسه کرده و می‌کند. او در سال 2010 نسخه‌ای جدید از آهنگ معروف We Shall Overcome را برای حمایت از مردم فلسطین و اعتراض به حملات رژیم صهونیستی منتشر کرد.

فستیوال نیوپورت و سالروز جهش باب دیلن!

25 ژوئیه همچنین مصادف است با پنجاهمین سالروز “اجرای الکترونیک” باب دیلن در همین جشنواره. در سال 1965 در چنین روزی باب دیلن موزیسین محبوب موسیقی فولک با حضور بر صحنه فستیوال فولک نیوپورت برای نخستین بار با استفاده از سازهای الکترونیک به اجرای برنامه پرداخت، که جهشی بحث‌برانگیز در کارنامه حرفه‌ای دیلن رقم زد. آثار دیلن از این تاریخ از آهنگ‌هایی پیشرو با مضامین معاصر و مایه‌های بومی به سمت فولک – راک و موسیقی پاپ رفت. جین‌های ژولیده و تی‌شرت‌های کهنه‌ای که دیلن می‌پوشید هم با لباس‌های مد روز، عینک آفتابی‌های روز یا شب و چکمه‌های بیتلزی نوک‌دار عوض شد!

فستیوال موسیقی مردمی نیوپورت که از 1959 تاسیس شده، همچنین نوید بخش هنرمندان نوظهوری است که از این طریق به جامعه هنری معرفی می‌شوند. بلیت‌های برنامه‌های سه روزه فستیوال از مدت‌ها پیش فروخته شده است. این فستیوال هرسال در فصل تابستان در رودآیلند امریکا برگزار می‌شود.

 

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه