رفتن به بالا
  • دوشنبه - 7 اردیبهشت 1394 - 11:29
  • کد خبر : ۵۶۶۲
  • چاپ خبر : آلبومى که روى خلیج فارس رونمایى مى‌شود / ˝نى مه˝ محسن شریفیان با ذکر پیامبر

آلبومى که روى خلیج فارس رونمایى مى‌شود / ˝نى مه˝ محسن شریفیان با ذکر پیامبر

صفحه موسیقی- مینا آتشی: جدید‌ترین کار محسن شریفیان روى دریای خلیج فارس رونمایى مى شود. آلبوم موسیقى “نى مه” (آواز دریانوردان پارسى) پژوهش و گردآورى محسن شریفیان از سوى مؤسسه فرهنگى – هنرى “ماهور” منتشر مى شود، رونمایى این آلبوم هم در اقدامى نادر و خلاقانه روى عرشه ى کشتى و در آب هاى نیلگون خلیج […]

صفحه موسیقی- مینا آتشی: جدید‌ترین کار محسن شریفیان روى دریای خلیج فارس رونمایى مى شود.

آلبوم موسیقى “نى مه” (آواز دریانوردان پارسى) پژوهش و گردآورى محسن شریفیان از سوى مؤسسه فرهنگى – هنرى “ماهور” منتشر مى شود، رونمایى این آلبوم هم در اقدامى نادر و خلاقانه روى عرشه ى کشتى و در آب هاى نیلگون خلیج فارس صورت مى گیرد.

این برنامه روز سه شنبه هشت اردیبهشت به مناسبت جشن ملى خلیج فارس و با حضور رسانه هاى خبرى و شخصیت هاى فرهنگى هنرى ایران در عسلویه و با همکارى “سازمان منطقه ى ویژه ى اقتصادى انرژى پارس” اجرا خواهد شد.

تازه‌ترین اثر پژوهشى محسن شریفیان و گروه لیان مربوط به موسیقى و کارآواهاى دریانوردان خلیج فارس است. آواهایى که در رابطه با دریا و دریانوردى توسط ملوانان کشتى خوانده مى شود.

این نوع آوا‌ها که شریفیان آن را به واسطه مزین شدن آن به ذکر خدا و حضرت محمد (ص) شریف‌ترین نوع موسیقى کار مى داند؛ مهم‌ترین و جریان ساز‌ترین موسیقى فولک خلیج فارس بشمار مى رود که براى اولین بار است در ایران بصورت مستقل به آن پرداخته و منتشر مى‌شود.

آلبوم هاى “خیام خوانى”، “شروه خوانى”، “اهل ماتم” از جمله آثار پژوهشى “محسن شریفیان” است که پیش از این توسط مؤسسه ماهور منتشر شده بود.

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه