رفتن به بالا
  • یکشنبه - 24 اسفند 1393 - 00:12
  • کد خبر : ۵۲۹۵
  • چاپ خبر : بازگشت ارکستر سمفونیک تهران پس از سال ها

بازگشت ارکستر سمفونیک تهران پس از سال ها

صفحه موسیقی – نرگس منافی : آخرین تمرین ارکستر سمفونیک تهران به سرپرستی علی رهبری با حضور اصحاب رسانه  امروز صبح در تالار وحدت انجام شد. این گروه که پس از مدت ها تعطیلی ارکستر، دوباره تمرینات را از سر گرفته است، در روز های آتی به اجرای برنامه خواهد پرداخت. علی رهبری با اشاره به انتشار خبر […]

صفحه موسیقی – نرگس منافی : آخرین تمرین ارکستر سمفونیک تهران به سرپرستی علی رهبری با حضور اصحاب رسانه  امروز صبح در تالار وحدت انجام شد. این گروه که پس از مدت ها تعطیلی ارکستر، دوباره تمرینات را از سر گرفته است، در روز های آتی به اجرای برنامه خواهد پرداخت. علی رهبری با اشاره به انتشار خبر افتتاح مجدد ارکستر در مجله آرت ژورنال لندن خوشحالی خود را ابراز نمود.
برخورد خوبی با انتقاد نداریم
رهبری با انرژی زیاد در تمرین حاضر شد و گاهی با شوخی و تعریف کردن خاطره ای این انرژی را به نوازندگان منتقل مي كرد. او از اعضای ارکستر خواست تا خوب به جزئیات توجه داشته باشند و با ظرافت و دقت بنوازند، وی هم نوازندگان را تشویق و هم از آن ها انتقاد مي كرد وي در این باره گفت: متاسفانه نوازندگان ما برخورد خوبی با انتقاد ندارند و سریع نسبت به آن واکنش نشان می‌دهند در حالی که این انتقادها و بیان این نکته‌ها نهایتا به اتفاقات خوبی منجر خواهد شد.
ارکستر در وضعیت قابل قبولی است
علی رهبری برای اجرای ارکستر، سمفونی نهم بتهوون را انتخاب کرده که قطعه  دشواری است و باعث ایجاد نگرانی مي شود چرا که مدت هاست نوازندگان چنین قطعات سختی را اجرا نکرده اند. اما رهبری تک تک اعضا را زير نظر داشت و نظارت مي كرد.
رهبري اظهار داشت: نوازندگان در بهترین شکل ممکن هستند و معنای کار گروهی را خوب میدانند.
همچنین افزود : این تمرینات تازه اول کار است و  فقط به ریزه کاری ها توجه داریم. اگر قرار بود به آن ها توجه نشود اصلا احتیاج به رهبر گران قیمت نبود.
اسامی نوازندگان
ارسلان کامکار که سالها کنسرت مایستر ارکستر بود ، بردیا کیارس ، علی جعفری پویان ، امیر عظیمی و … از جمله نوازندگان حاضر در این جلسه تمرینی بودند . تنها جای علیرضا خورشیدفر در این میان خالی بود که همراه همیشگی ارکستر بود و امسال درگذشت .
این تمرین در ابتدا بدون حضور گروه کر انجام شد و پس از استراحت نیم ساعته همراه با گروه کر ادامه پیدا کرد .
عکاس : علی تاجیک
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 21 22

 

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه